We zijn weer thuis

het ging heel goed, de ringtraining stelt niets voor, je hond moet kunnen gaan en blijven staan, zich laten betasten door de keurmeester, je moet het gebit tonen, een driehoekje in draf lopen, stukje van en naar de keurmeester lopen, dat is alles. Dan nog even blijven staan terwijl er genotuleerd word, klaar.
Voor mij was het wel spannend hoe Aram zich zou gaan gedragen, op een veld vol andere honden, ook hebben we in de groep meegetraind inca. reuen. Aram stond gewoon goed onder appèl geen enkel probleem. Af en toe als andere honden luidruchtig werden,( m.n. herders) en / of tegen hun baas/bazin opsprongen werd Aram alert en begon te grommen, zelfs één keer geblaft, dit gebeurde dan wel op het moment dat hij niet meer onder appèl stond, omdat ik een uitleg kreeg over de tentoonstellingen en dus niet voldoende op mijn hond lette

.
Dit weekend moet ik laten weten of ik mee wil doen, dan kunnen hun nog zorgen voor een inschrijving, het lijkt me leuk omdat het op korte termijn een hele uitdaging is, maar ik ben er nu al wel redelijk van overtuigd dat het hele showwereldje niet bij mij past

qua sfeer toch een redelijk hoog "kijk mijn hondje eens een leuk strikje in hebben" gehalte, en zo`n type ben ik nou eenmaal niet, ben meer het type van kijk mijn luistert

Maar Aram kan wel bij deze club ook alle landelijke diploma`s halen van BG tot GG3.
Het is een grote vereniging en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken Wilma, ik weet niet of je voor de shows wil gaan of voor gehoorzaamheid. Maar de ontvangst en uitleg is er prima, het niveau van de instructeurs heb ik niet naar gekeken, dus kan ik ook niets over zeggen.
En wat een aandacht/ vragen krijg je met zo`n TSW hè, ik liep al een kwartier rond voordat ik pas kon vertellen wat ik kwam doen
Zal dit weekend de beslissing wel nemen, ik ga nu het voorbeeld van Pascha, Gina en Aram opvolgen,........slapen

,
Groetjes Bert.