Quote:
Originally Posted by herder
.
Aram heeft zojuist "gevochten" met een Newfoundlander Reu van 1,5 jaar. Kennismaking ging vanuit Aram rustig, maar de NF stond meteen te springen en te stuiteren en sprong met twee voorpoten bovenop Aram,........nog een kleine vijf minuten doorgelopen, NF springend en stuiterend, Aram netjes aan de voet volgen............................................ ....................................
Groetjes Bert.
|
Ben net terug van het hardlopen, Aram mocht vandaag alleen mee, hij heeft ongeveer de helft ( 2 km) los gelopen rechts naast mij, fietsers, wandelaars..etc. gaat allemaal goed.
Twee labradors, rustige kennismaking geen probleem één teef andere heb ik niet kunnen zien, ik ben redelijk snel doorgelopen met een redelijk netjes volgende Aram, geen tijd voor een praatje

Komt er vanuit de bosjes "ineens " ( ik had hem al wel gezien) een Newfoundlander aangerend met een schreeuwende baas erachteraan en de rest van het gezin, van 6 jarige dochter t/m opa, gillend op de achtergrond. Omdat ik hem al gezien had, had ik Aram al weer bij zijn riem te pakken, toen de NF bij ons was heb ik de riem laten vallen en een stap naar achter gedaan, wederom was de kennismaking van Aram rustig, wel borstelen, staart laag. oren laag en..................de NF klapt erin ineens bovenop, omdat ik er zo dicht opstond en mijn HÉÉÉ KAPPEN!!, en beide honden direct in der nekvel te pakken had stelde het verder weinig voor, NF eigenaar sleepte zijn hond aan zijn achterpoten een paar meter weg.
De eigenaar van de NF bood meteen zijn excuses aan, hij zegt sorry hij schoot los en hij vecht altijd met andere reuen, is dat even een mooi excuus voor Aram

Deze man vertelde nog e.a. over zijn hond en ik over Aram, beide honden lagen ongeveer 1,5 meter van elkaar vandaan, geen oog voor elkaar maar zwaar onder appèl bij hun baas, zoals het hoort op zo`n moment wat mij betreft, we hebben elkaar de hand geschud, en ik heb de man sterkte gewenst met de uitleg aan zijn gezin

, die waren toch best een beetje overstuur en ik ben langs reu nr 2 (een Sint Bernard) met Aram verder gelopen, Aram keek niet eens. Ik heb een stukje verder wel de druk eraf moeten halen bij Aram, hij bleef een halve meter achter me lopen

Ben even lekker met hem gaan stoeien, hoog stemmetje opgezet en de druk was er weer af
Rare honden hoor, die
New founlanders!