Quote:
Originally Posted by laszlo
Jeetje, Nog ff en ik ben hartstikke jaloers!  Kan ik niet bij jou op training komen???
Bij Laszlo is dat niet zomaar over, die vliegt meteen op de eerste die hij dan tegenkomt... 
|
Is het dan ook knokken geblazen, of valt het verder wel mee?
Het grote voordeel van (wolf)honden is dat het gewoonte dieren zijn, daarom kunnen we ze ook trainen /( in de voor de eigenaar juiste gewoonte zetten)
Bijkomend, maar heel groot voordeel, is dat dit gewoonte-gedrag in 99% van de gevallen ook baas en plaats gebonden is, hiermee kan ik dus veel van Aram zijn(gewoonte-) gedrag beïnvloeden, ik weet van eigenaar nr. twee dat Aram bij hem ook al problemen had met reuen.
Leuk voorbeeld, baas komt voor de eerste keer op een hondenschool en zegt mijn hond valt uit naar iedere ander hond, veel instructeurs nemen dan de hond over en lopen langs een groep cursisten met hun honden, en de hond valt niet uit. Zij doen dit om bovenstaande gewoontegedrag te demonstreren. Onbekende geleider, onbekend terrein en de hond is onzeker waardoor je hem vrij makkelijk in een juiste gewoonte kan zetten, dit geld dan voor de
combinatie instructeur-hond onbekend terrein.Voor de
combinatie baas en hond geld dit dus niet en die hebben dus nog een paar trainingen te gaan.
Dit is dus wat er gebeurt tussen Aram en mij, en tevens het grote voordeel van een herplaatser, mits je van bovenstaand op de hoogte bent, want uitproberen zullen ze

en één keer succes en oud gewoonte gedrag kan snel terugkeren bij een nieuwe baas.
Wat is trouwens het advies van jouw instructeur(-ice) om dit gedrag te veranderen en/of er mee om te gaan??
Groetjes Bert.