View Single Post
Old 22-05-2006, 21:59   #16
Koos
Member

Hallo Patty,

Dat klopt. maar het geldt bij mijn weten alleen voor reuen.

Voordat iemand er toe besluit om bij een reu een castratie te laten doen, is het aan te raden om eerst een chemische castratie toe te passen.

Dit houdt in, dat de reu een injectie krijgt waardoor bepaalde hormonen op een lager pitje komen te staan en daardoor kan het karakter ook veranderen.

Helaas geldt dit niet voor alle reuen. Sommige worden er heel sloom van, en bij weer anderen helpt het helemaal niet.

Zo'n injectie helpt ongeveer een half jaar. Is er in het gdrag niets of nauwelijks iets verbeterd, dan hoef je ook niet te besluiten om een definitieve castratie toe te passen want dan helpt het toch niet.

Ik moet er wel bij zeggen, dat zo'n castratie voornamelijk wordt toegepast bij erge dominante reuen en die dus ook eigenlijk niet te hanteren zijn.

Nochmaals is er geen verbetering geconstateerd dan hoeft je eigenlijk niet over te gaan op een gewone castratie want dan zit het niet in de ballen maar tussen de oren, en helpt het dus niets.

Sommige reuen hebben nog al last van sperma verlies wat sommige mensen ook erg vies vinden. Dan kan met een chemische castratie ook gekeken worden of dat verminderd en kan het een optie zijn alhoewel er daar ook andere (homeopatische) middelen voor zijn om dat te verminderen.

Ondanks dat ik diverse reuen in huis heb, heb ik daar bijna geen last van.

Dus voor teven weet ik niet of daar ook een chemische weg voor te vinden is. Ik zal het eens navragen bij mijn dierenarts.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote