Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat jij te snel te veel verlangt hebt, Vanessa?
En ik heb ook zeker niet bedoeld, dat ALLE eigenaren zo zijn.
Ik denk dat je gewoon moet kijken, wat bij jouw hond en jou past. Jourdy heeft al vanaf dat ie 9-weken oud was last van zijn hormonen en ik heb de harde aanpak geprobeerd, het 'bloemetjes-gedoe' en nu pas ik een combinatie van beide toe. Dat lijkt tot nu toe te werken. Al doende leert men, toch?
Daarnaast niet vergeten dat een Wolfhond nu eenmaal geen 'doorsnee-hond' is en dus een aparte aanpak vereist.
Wij leven al 5 maanden geregeld in een 'hel' met Jourdy, omdat het een lekker dominant ventje is. Dat je dus continu allert moet blijven, aan je verstandhouding met je wolf moet blijven werken en GEDULD blijven houden, weet ik inmiddels heel goed.
Maar ik zeg dan ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb...ik geef juist aan, dat het fijn is hier op dit forum en op andere manieren hulp van meer ervaren mensen te kunnen inroepen.
Ik ben ook een van de nieuwkomers op dit forum en vind het wel jammer, dat algemene reacties soms (dus niet altijd!) zo persoonlijk opgevat worden.
Doet me toch een beetje aan denken aan "wie de schoen past, trekt hem aan... "
Groetjes,
Patty