Thread: Buitenkennels
View Single Post
Old 24-05-2006, 22:45   #7
Koos
Member

Hallo Jolanda,

Er zijn verschillende adressen waar je kennels kunt kopen.

In Brabant zijn er enkelen en in Utrecht ook.

Mijn ervaring met buitenkennels is, dat je ook verschillende afstanden hebt tussen de spijlen en daar moet je even bij stilstaan.

Normale breedte is ongeveer 8 cm maar er zijn er ook met 5 cm. Dit is handig om te weten omdat TW's heel gemakkelijke hun tanden om de spijlen zetten en die dan tegenelkaar drukken en zo een grotere opening krijgen om zich er doorheen te wurmen en dan lopen ze vrolijk weer buiten. Ik heb een TW teefje, dat tot haar 8e maand voortreffelijk uit de kennel kon komen omdat ik spijlen heb met 8 cm afstand en ze die even had verbogen.
Bij 5 cm is dat weer iets moeilijker.

Tevens als je eventueel ook andere honden hebt, is de afstand van 8 cm, groter om een deel van de snuit er doorheen te steken en als je eventueel een hond hebt waar de TW een hekel aan heeft, heeft hij hem sneller te pakken met het langslopen dan 5 cm (hier spreek ik uit ervaring)

Als ik een kennel zou kopen, en in de toekomst is dat weer nodig i.v.m. vervanging, dan zou ik een delen kopen die bestaan uit vierkante of langwerpige tussenstukken. Daar komens ze ten eerste niet doorheen en ten tweede kunnen ze hun tanden er moeilijker omheen klemmen.

Deze delen zijn wel duurder maar misschien via internet wel aan te komen.

Mocht je eventueel adressen willen hebben, mail me dat dan even.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote