View Single Post
Old 27-05-2006, 11:46   #74
casa lupo
Junior Member

casa lupo's Avatar

Hoi Bert .... (in een keer goed ...)

Je schrijft dat je soms twijfelt of je je verhaal zult delen op dit forum .... ik ken dit gevoel wel maar dan meer in de zin van of mensen wel op mijn verhaal zitten te wachten terwijl je gemakkelijk een boek kunt vullen over dit geweldige ras met al z'n streken.
Ik vind het juist erg leuk om je 'dagboek' te volgen, en als mensen dan evt. de conclusie trekken dat je een agressieve reu hebt, tja daar kun jij niks aan doen, het zegt vaak meer over de ander.
Bovendien heb ik respect voor iemand die een 'herplaatser' in huis neemt en er zoveel energie in steekt en volgens mij ook veel plezier mee heeft!
Wij hebben het ook wel eens overwogen vooral een oude hond, je zou die nog wat mooie jaren kunnen geven, maar onze dames zijn niet zo gemakkelijk met vreemde volwassen honden dus dat houd ons eigenlijk tegen.

Onze Goraggia is een dominante teef, die toen ze jong was een vervelende ervaring heeft opgedaan en het heeft nog steeds z'n invloed ...
We woonden hier nog maar net en aan de overkant van de weg kun je het bos in wandelen, dus ik op zondagmorgen met de toen 5 mnd oude Goraggia lekker het bos in, uit het niets verschenen twee volwassen herders die haar wel eens even te grazen zouden nemen ... ik schrok me gek en stond klaar om in te grijpen ... maar Goraggia werd het zat greep een van de honden in z'n oor en draaide die om en bleef vasthouden ..., ik moest tussenbeide komen zodat ze uiteindelijk losliet, de herders hielden het voor gezien en taaiden af!

Als we nu langskomen durven die twee niet meer in haar buurt te komen, waardoor ze zich oppermachtig voelt en niet alleen naar die twee toe, voor dit gebreurde was ze altijd vrij relaxed naar andere honden toe.

wel ik hoop dat je je vorderingen met Aram blijft delen,

groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote