Hoe meer je verteld, hoe meer ik er van overtuigd raak dat ze gewoon een goede instructeur op moeten zoeken. En dan bedoel ik niet iemand met een heleboel diploma `s op hondengebied, want met dat beest lijkt me maar weinig aan de hand. Maar iemand die in staat is de baasjes eens aan "te pakken" als zijzelf instructrice is moet ze zich toch diep schamen dat ze niet ziet dat die hond alleen maar leiding/ duidelijk nodig heeft.
(komt er bij die aanvallen bloed aan te pas, je kan aanvallen namelijk op heel veel manieren interpreteren )( volgens mij valt dat ook wel weer mee namelijk

)
Deze hond heeft met
al zijn gedrag succes!! AANDACHT!!! een heleboel wanneer hij maar wilt!!, Als zij de hond twee weken COMPLEET negeren, behalve eten geven en kort uitlaten, hebben ze ineens een heel andere hond. Omdat het gedrag van een hond de eerste dagen kan verergeren moeten ze dit ook alleen onder goede begeleiding doen. (Dit is dus geen tip om zomaar aan hun te geven hoor!!) En lang negeren is een zware straf voor een roedeldier, dus nogmaals alleen onder begeleiding!
Sorry als het wat kort door de bocht lijkt, maar ik kan slecht tegen onrecht, en dat is het in dit geval, zeker als ik lees hoe moeilijk dit ras zich aan een andere baas kan hechten!
(In welke regio speelt zich dit allemaal af?)
Groetjes Bert.