Quote:
Originally Posted by ConnyTimber
........dat ik veel dominanter naar haar moet zijn. Ik moet een echte Alpha zijn, maar ik ben zo bang dat dat me niet lukt................ maar ik wil toch ook gewoon een relaxte relatie hebben met mijn hond en niet dag in dag uit mijn autoriteit moeten laten zien. Is zoiets mogelijk denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie ervaringen/adviezen.
|
Om je laatste vraag te beantwoorden JA!!, Een Alpha is namelijk heel de dag
NIET bezig om zijn autoriteit te laten zien want die is voor de hele "roedel"
vanzelfsprekend. ( totdat de Alpha b.v. door ouderdom zwakte gaat vertonen, maar dat is nu even niet belangrijk)
Duidelijk de " Alpha" zijn, en een relaxte relatie met je hond zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ondanks de dominatie van twee van mijn honden, de derde is een lievertje

, "overtreed" ik vaak dominatie regels, honden op de bank, hond neemt initiatief, afijn noem ze allemaal maar op. Toch zijn ze alledrie onderdanig aan mij, waarom ik heb een belangrijke strijd gewonnen. Dit is wat er voor jouw ook noodzakelijk is, jij kan jezelf niet 24 uur per dag anders voor gaan doen dan dat je werkelijk bent, daar trapt geen hond in, in dit geval letterlijk

.
Er zijn twee manieren om een strijd aan te gaan met een hond, fysiek en sociaal. Afhankelijk van de eigenaar zal één van deze twee methoden moeten worden gekozen. Afgaand op jouw verhaal en wat je over jezelf schrijft is een fysieke strijd niet aan te raden!!! Een sociale strijd zal je relatie met je hond ten goede veranderen, omdat het ZEER onverstandig is om dit zonder voldoende kennis en ervaring te doen,( het gedrag van de hond verandert en moet beoordeeld en gevolgd worden) raad ik je aan om iemand in te schakelen die JOUW en je hond beoordeeld en in staat is deze strijd te begeleiden. Volg dan ook alleen de adviezen van die instucteur(-ice) op, teveel meningen door elkaar kom je er ook niet mee!!! vandaar dat ik je nu ook geen tips geef op het gebied van omgang en training.
Als je dit verhaal aan een instructeur(-ice) verteld zal hij/zij meteen weten wat er wordt bedoeldt, dan weet je meteen dat je bij een goede bent.
P.s. deze strijd heeft een duur van hooguit twee weken, maar waarschijnlijk minder!. En indien goed begeleidt heb je aan Timber een maatje voor het leven, die jouw volgt!! i.pv. andersom
Heel veel succes,
Groetjes Bert.