Tja altijd erg moeilijk om van een stuk tekst gedrag van een hond te beoordelen, omdat de lichaamstaal zo erg belangrijk is die bij de situatie getoond werd. Happen om welke reden dan ook naar mensen is een gewoonte die gevaarlijke vormen aan zou KUNNEN nemen, mijn advies nooit toestaan, ik zelf zou het grommen van de andere hond al gecorrigeerd hebben, maar niet genegeerd!! blijkbaar was er sprake van spanning wat door de SWH door grommen al werd aangegeven, actie van de geleider is dan noodzakelijk in mijn ogen om als je niet de aanleiding weet de situatie waar je je dan in bevind direct te veranderen of gewoon weg te gaan.
V.w.b. de buurvrouw, gewoon zeggen( vragen) dat ze haar handen niet meer over de schutting steekt. liever nog dat ze de hond helemaal negeert, als hij op zijn achterpoten over de schutting kan kijken, zal het niet lang duren voordat hij er overheen springt zeker als hij aandacht krijgt van de buurvrouw!
Ik hoop dat je er iets aan hebt,
Groetjes bert.
P.s. de verdere wandeling de hond strak aanpakken heeft geen zin t.o.v. het happen die link legt de hond echt niet meer!
|