Visualizza un messaggio singolo
Vecchio 06-13-2006, 11:35 PM   #27
Patty33
Member

L'avatar di Patty33

ubicazione: Landgraaf
predefinito

Hoi Connie,

Wat ik bedoelde met de confrontatie uit de weg gaan; beslissen welk 'gevecht' je aangaat. Vooral als je al onzeker bent, is het misschien verstandig alleen die confrontaties aan te gaan, waarvan je zeker bent dat je ze ook wint. Wellicht hoe meer confrontaties je wint, hoe zekerder je jezelf gaat voelen, met als gevolg dat je een steeds zekerdere houding uitstraalt en dat er steeds minder 'gevechten' nodig zijn.
Hartstikke goed dat je ervaren hulp ingeschakeld hebt. Vanuit eigen recente ervaring weet ik, dat het hartstikke fijn is, goede ondersteuning te hebben.

En Bert...als collega-spw'er zal je het toch met me eens zijn, dat een persoon kan leren meer zelfverzekerd, assertiever, etc op te treden. Daar zijn zelfs cursussen voor. Dus kan je -ga ik tenminste vanuit - toch ook leren om een Alpha te zijn en te blijven.

Daarom denk ik dat het niet alleen goed is, om van een ervaren persoon te leren om te gaan op een voor jouw hond goede manier, maar dat je ook jezelf onder de loep neemt...als je bijvoorbeeld in het 'mensen-leven' al onzeker reageert in confronterende situaties, heb je wellicht al een knelpunt te pakken?
Persoonlijk neem ik tegenwoordig ook niet meer zo gauw een blad voor mijn mond en ik weet wel van me af te bijten , echter heb ik dit ook moeten LEREN en is het voor mij dus niet echt een verassing dat ik nu moeite heb met mijn wolve-puber.

Toegeven dat je niet alle wijsheid in pacht hebt en zelfs als ervaren persoon durven zeggen; ik ga ook wel eens de fout in - wat hier op het forum regelmatig voorkomt - vind ik echt geweldig

Het is ook m.i. hier net een gezellig verjaardagspartijtje

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Rispondi quotando