View Single Post
Old 14-06-2006, 12:02   #32
Patty33
Member

Patty33's Avatar

Hallo

Volgens mij heb ik ook niet geschreven dat Connie onzeker is , maar dat als je een onzeker tiep bent, het een VOORBEELD van een knelpunt zou kunnen zijn...
Naar mijn idee heeft het gewoon geen zin van alles op je hond te gaan toepassen, als je niet goed weet hoe en dus niet als een zelfverzekerde apha overkomt...

Wat heeft het BIJVOORBEELD voor zin om een slip te gebruiken, als je niet achter het gebruik daarvan staat. Kan je vertellen; dat werkt niet! Doordat ik nu voor mezelf besloten heb, toch over mijn principe daartegen heen te stappen, gebruik ik dit middel dus nu bewust zelf gekozen en daardoor zelfverzekerd. En nu reageert Jourdy daar dus ook op zoals hij zou moeten.

Of je nu boeken leest, dit forum, je door iemand laat begeleiden, of het allemaal doet, dat kan denk ik alleen maar ten goede van de verstandhouding van je relatie met je hond komen.
Niet iedereen kan meteen een goede inschatting maken van dominantie-nivo van zijn/haar hond...dus info die je kan krijgen over hoe je dat kan bepalen en hoe er daarna mee om te gaan, is dan wel zo handig.
Lijkt me wel verstandig dat je niet allerlei technieken door elkaar gaat toepassen, want volgens mij worden daar zowel de hond als de eigenaar compleet frustie van.

En over boeken gesproken...er zijn er zoveel van! Ik denk dat je ook daar een keuze in moet maken; wat spreekt je aan, maar vooral; wat kan je ZELF toepassen op zo'n manier dat het ook werkt!
Ben nu een boek aan het lezen over trainen volgens de regels van de natuur met de roedelmethode...na tig boeken gelezen te hebben, spreekt dit boek me momenteel het meest aan. Daar staat o.a. in, dat eerst de rangorde IN huis goed moet zijn, voordat je uberhaubt gaat trainen...lijkt mij wel zo logisch.
Echter kan iemand anders het wellicht lariekoek vinden.

Nogmaals...mij lijkt het het beste 1 basis-methode te vinden, die bij jou als persoon past, zodat je hem zelfverzekerd kan uitvoeren en vandaar uit je eigen doos met trucs samenstellen

Al met al: ik denk dat iedereen hier op het forum op zijn/haar eigen manier dezelfde boodschap heeft: heb je rangorde problemen; zoek ervaren hulp.
Toch?

Groetjes,
Patty

ps: wordt zo wel een lang topic, vind het wel leuk het debateren hierzo...
Patty33 jest offline   Reply With Quote