Hoi Jos,
Daar zijn we het over eens,
negeren/wegkijken, fysieke strijd is een verloren strijd........
Conny gaat de komende weken met een goede instructeur aan de slag, mijn advies aan haar is geweest( we hebben even gebeld) volg de adviezen van je instructeur goed op, en vergeet even forums en boeken concentreer je op één instructeur. Dit zou ze ook zeker gaan doen, en ze heeft er alle vertrouwen in. De komende twee weken zullen we Conny dus even moeten missen op het forum.
Om mezelf even te quoten, dit bedoel ik met strijd, als de situatie dus al zo uit de hand is gelopen dat een hond zich ranghoger voelt, dan is er sprake van een risico en dat moet deskudig begeleidt worden in mijn ogen.
Quote:
Originally Posted by herder
is de conclusie dat de hond ranghoger / alpha is, betekend dat een baasje dus een echte rangorde strijd aan zal moeten gaan, fysiek is dat in principe voor iedereen een verloren zaak, dus dan kom je op het sociale stuk uit en lichaamstaal maar het blijft een rangorde strijd, en negeren is een goed signaal, ook een "zwaar" signaal maar wel één die héééél goed moeten worden uitgelegd, want het is een van de moeilijkste dingen om daadwerkelijk in de praktijk tebrengen, wat te doen als de hond aandacht begint op te eisen?? Groetjes Bert.
|