Quote:
Originally Posted by Willy
Druk hier,
Bert vandaag nieuwe nylon band gekregen en na de derde correctie op training weer stuk maar nu aan de lus boven. Heb nu mijn 5de nieuwe gekregen. Goe bezig hééé. Dan weer maar terug mijn lederen riem. Reden: er was weer een nieuwe in mijn klasse en die wil hij altijd begroeten. Maaaar hij mag deze welkom heten als ik dat wil en dat is natuurlijk zijn probleem.
Zware correctie (amaaai mijn armkes).
Voor de rest goe gewerkt. Ga begin volgende maand mee doen om een klasse verder te geraken.
Moet deze keer lukken denk ik.
Groeten,
Willy
|
Hoi willy,
Ik wil het graag met jouw over het corrigeren hebben a.s. zaterdag.
als ik zo vrij mag zijn, ik heb de indruk dat het niet helemaal gaat zoals het eigelijk bedoeld is met een slipketting.
Voorbeeld, als ik een hond met een slipketting corrigeer, zo "hard" als dat ik kan dan zal de hond door de correctie geen "centimeter" bewegen, het zit hem namelijk in de snelheid waarmee je de slip laat sluiten en weer openen, er komt dus maar relatief weinig kracht op een lijn te staan. Na de correctie zal de hond uitzichzelf omdraaien en naar zijn baasje kijken.
Mischien intrepeteer ik het verkeerd maar ik heb de indruk dat jouw hond tijdens een "correctie" 180 graden omzwiept
Mischien een beetje kort door de bocht zo , maar kan wel een keertje hè, het is goed bedoelt!!
Groetjes en tot zaterdag,
Bert.