Ik mag meepraten omdat ik wel bij de wandeling was en ook de diverse honden meegemaakt heb.Wat jij dus zeker niet kan zeggen.
Ben met de wandeling meegegaan ,omdat ik er wel degelijk naar uitkeek,omdat ik al die verschillende mensen hier hoor praten en sommige ook al persoonlijk ken.En zolang je de mensen en hun honden niet gezien hebt kan je dus zeker nergens over meepraten.
Het ging me hier om de toon van bepaalde mensen tegen andere mensen en ook speciaal om de opmerking rangorde bepalen,wat volgens mijn informatie dus nooit kan in dit geval.
Heb ook wel eens vechtende hond gehad(ja ook die van mij heeft gepuberd)en dan pak ik dus echt wel m'n eigen hond bij de kladen,niet die van een ander.Is wel rangorde bevestiging ja,voor je eigen reu om nog even harder door te bijten.Maar goed zoals ik al zei,stond ik er niet bij en was op afstand.Dus of het zo gegaan is weet ik niet.
En vind je het gek dat ik van te voren al sceptisch was,als mensen het hebben over piercings en honden muilkorfen .
Waar dat verhaaltje van met de nek aankijken van Tsjechen mensen vandaan komt ,weet ik niet.Kan alleen voor mezelf spreken en er zijn mensen waar ik wel goed mee kan opschieten en andere niet,maakt niet uit of ze Tsjechen of Saarlozen hebben.Daar is dan mijn contact gewoon wat minder mee.Gelukkig leven we in vrij land.
Heb jullie trouwens nog nooit gezien op wandeling,dus welke of waar heb je het over?
Zelf organiseer ik ook weinig wandelingen de laatste jaren.Waarom? Omdat ook bij de Saarlozen mensen waren die niet hun verantwoordelijkheid namen en de hond gewoon niet aanlijnen als het wel nodig was.Of dat nu gaat om agressie of achter paarden aanjagen of picknickplaatsen plunderen.
We hebben een gevaarlijk uitziend ras,het roodkapje syndroom is nog volop aanwezig,daarnaast zijn ze ook nog babykillers geworden,dus moeten we zorgen dat ze geen overlast bezorgen en dat begint dan toch zeker naar elkaars honden toe.
Vind dat je eerlijk moet zijn over je eigen hond.Solo had ik ook nooit naar deze wandeling mee genomen of in ieder geval niet los gelaten.Er hoeft maar teef iets verkeerds bij haar te doen en ze klapt erin.Is het dan een rothond,welnee,gewoon aard van het beestje,net als bij mensen voelt de ene zich wat zekerder dan de ander en de onzekere valt wat eerder uit.
En ik denk zeker dat er met wandelingen doorgegaan moet worden.Alleen b.v. afspreken om niet stil te gaan staan tijdens wandeling,zolang groep in beweging is gebeurd er meestal niks.Daarom riepen wij ook steeds dat er doorgelopen moest worden.Ook bij de grote SWH wandelingen zijn we door schade en schande wijs geworden.
Tijdens het wandelen niet teveel op elkaar klitten,zodat de honden zich goed kunnen orienteren en als 2 honden elkaar echt niet liggen,ga dan als de eigenaren niet steeds bij elkaar lopen,maar neem afstand dan kunnen ze elkaar ontlopen.
Kleine dingetjes,maar maakt het stuk comfortabeler.
Begon trouwens mijn andere topic dat ik het leuke wandeling vond en dat was zeker zo.Zoals op foto's te zien is,hebben m'n honden het ook naar de zin gehad en dat teld voor mij het meeste.
Gr. Christa
|