View Single Post
Old 19-06-2006, 14:02   #11
herder
Musketier

herder's Avatar

Default Re: Rangbevestigend optreden.

Quote:
Originally Posted by Stenka
Kan iemand mij uitleggen hoe je als baas van een hond,rangbevestigend kan optreden bij de hond van een ander ,op een voor alle honden vreemde plaats en in een vreemd roedel?
Heb dit even uit een andere tekst gepakt,omdat ik er daar niet over door wilde gaan.
Maar dit klinkt me nogal vreemd in de oren.

Gr. Christa
[/quote=B]
Het is altijd jammer als dingen wat negatief uitpakken, ik ben gaan vragen van wie de hond was om even in gesprek te gaan en uitleggen wat er gebeurde en waarom ik rangbevestigend op heb getreden. Dat iemand daar andere meningen over heeft is logisch zo gaat dat, dat heet communiceren.[/quote]

Ik heb nergens beweerd dat ik juist heb gehandeld,.....ik heb alleen gehandeld!!!!!!!!!!!!

Er waren meerdere honden met probleem gedrag,......en met een agressief verleden.........alleen niet alles word verteld op een forum......een quote van mijzelf............
Quote:
Ik vind het aan de ene kant heel erg leuk om de ervaringen met Aram hier op te schrijven, aan de andere kant twijfel ik soms omdat de verhalen over het "vechten" hem misschien een naam bezorgen die hij niet verdient. Het is een dominante reu, die door omstandigheden fel is geworden op andere reuen, maar ondanks dat is hij niet agressief, want dan waren die honden er echt heel wat slechter van afgekomen, dus om misverstanden te voorkomen, Aram is een ontzettend stabiele lieve rustige geweldige hond, en dat probleem met die reuen gaat gewoon helemaal goed komen, het zit hem niet in zijn karakter het is hem ook allemaal maar overkomen
Helaas word hier dus nu misbruik van gemaakt precies waar ik bang voor was....

Één vraag op het forum om Aram niet los te laten,
Éen vraag in de tijd dat we een half uur hebben staan wachten om Aram niet los te laten,
Één vraag om Aram niet los te laten als we het het losloopgebied hebben bereikt,

Waren allemaal voldoende geweest om Aram niet los te laten, ik heb deze vraag geen één keer van niemand gekregen en daar was ik zo ontzettend blij om, ik kon met een groep mensen op pad die de achtergrond van Aram kenden, en dat respecteerden en het allemaal goed vonden dat hij los ging, een geweldige ervaring/ kans voor Aram en erg goed voor zijn verdere ontwikkeling.

Waarom,WAAROM!! is niemand van jullie van te voren naar mij toegekomen om het hier eerst even over te hebben, ik kan op 17 juni geen rekening houden met iets wat me pas 18 juni word verteld!

V.w.b. mijn reactie op het "gevecht" wat ik heb kunnen zien, in ieder geval zou als ik het heb ervaren, heeft Aram Angel gecorriseerd op een actie van Angel, Angel lag vrijwel direct op zijn rug, meer door Aram zijn reactie dan dat Angel de strijd al opgaf, Aram stond alleen nog te grommen, en Angel die welliswaar al op zijn rug lag ook, Angel lag nog te bijten en te trappen en te FIXEREN, er was in mijn ogen nog geen sprake van overgave, een tweede correctie van Aram is dan op komst(heeft niets met Aram te maken, is normaal gedrag) die tweede correctie zal feller zijn dan de eerste, om dit te voorkomen heb ik alleen mijn hand op de borst gelegd van Angel toen pas gaf Angel de strijd op en ontspande, Aram stopte met grommen en borstellen, stijd beslist!!! deze twee honden kun je samen in één kennel stoppen en er gebeurd niets, de rangorde is bevestigd.

Om een vergelijking te maken die iedereen kent!!!!! een pup/hond die je in zijn nekvel pakt en op de grond drukt laat je pas los als hij zich ontspant en niet eerder.

Kans is groot dat als ik alleen Aram weg had getrokken Angel door zijn hoge adrenalinespiegel en nog in strijd zijnde( en niemand die aanstalte maakte om Angel eventueel tegen te houden) direct weer op Aram was geklapt, daarom heb ik zo gehandeld.........OM ERGER TE VOORKOMEN, het is nooit op geen enkele manier mijn bedoeling geweest Angel te beletten om te vluchten, ...........als Aram onderop had gelegen had ik op dezelfde manier gehandeld, dit zweer ik met mijn hand op mijn hart!

Mijn handelingen waren goed bedoelt ten opzichte van beide honden, ik zat alleen op mijn knieen tussen twee "vechtende" wolfhonden!!

Ik hoop dat iedereen dit ook wil geloven dat het goed bedoelt is geweest, we zullen het nooit allemaal met elkaar eens worden maar dat hoeft toch ook niet, de wereld zit vol met mensen die het niet met elkaar eens zijn, helaas. maar we kunnen, ondanks dat we zelf anders zouden handelen, wel uitgaan van de goede bedoelingen van een ander?

Nogmaals ik zeg niet dat dit de juiste manier is, maar het is mijn manier, een ander gaat misschien met stokken slaan ofzo dat weet ik niet........

Christa ik ben wel benieuwd hoe jij in je eentje twee vechtende wolfhonden uit elkaar haalt? En kom niet aan met dat je het gewoon niet laat gebeuren, want als jij altijd alles kan voorkomen moet je snel bij het ministerie van verkeer en waterstaat gaan werken, dat scheelt dan meteen 23.000 gewonden en 1400 doden per jaar. Dus ik ben erg benieuwd naar jouw oplossing.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote