View Single Post
Old 02-08-2006, 10:25   #7
Koos
Member

hallo

dit gedrag ken ik maar als te goed.

Ik heb een kleine pup meegenomen van mijn ouders en zit dus nu bij mij. Ik heb ook nog 3 katten. Ze vliegt er achteraan en bijt ze in de nek.

In de natuur is in de nek vasthouden van de moeder naar een kitten een hele normale reactie. Mijn katten gaan dan ook op de grond liggen of springen weg zodra ze eraan komt en ze ze wil pakken.

Helaas delen die van mij niet zo snel een tik uit omdat het misschien wel eens zou werken maarja, een eigenwijze tsjech die daar bang van is, nou niet echt en die gaat er gewoon weer op.

Ze kan ook heel lief zijn tegen ze en dan ligt ze samen met de kat onder de tafel, maar de kat schrikt toch eerst wel even als ze eraan komt.

Voor die kleine van mij is het vooral teveel energie en willen spelen. (Ook al heb ik 2 grote duitsers waar ze genoeg ernergie aan kwijt kan)

Wat ik doe om haar op te laten houden als het heel erg is en ze de katten echt pijn doet, is haar zowieso met de stem corrigeren. Haar naam op een strenge manier zeggen. Wil dit niet helpen dan nog een keer met een kleine correctie zoals even in het nekvel pakken. Vaak als ik nu haar naam alleen al roep komt ze.

Ook de aandacht op jezelf vestigen. Als ze dat doet bij de katten haar vol entousiastme naar jou toe roepen zodat ze geen andacht heeft voor de kat. En die dus vervolgens met rust laat.

De katten zullen dan niet hard wegrennen (als de dat doen) en dan wordt het spelletje niet leuk meer althans minder

veel succes

veronique
Koos jest offline   Reply With Quote