Thread: rauw voer
View Single Post
Old 12-09-2006, 16:43   #13
Joswolf
Member

Ik zie Roger dat je met die site ook al met de vertaling te maken hebt. Prooidieren voeren is de meest natuurlijke voeding, geen twijfel. Toch kan ik me voorstellen dat sommige mensen vooral met kinderen niet graag met dode dieren lopen te sjouwen. Ik zou wel ens willen weten hoe je dit klaarspeelt. Naar mijn weten is het verboden dieren te doden en zelf te slachten. Of je bent zelf slachter of jager anders vraag ik me af waar je je voer vandaan haalt. Wanneer ik de wolven soortgericht zou willen houden zou ik ze eigenlijk moeten laten jagen en levende dieren voeren. Dit kan echter niet. Ik zou direct dieren bescherming op mijn dak krijgen en andere instantie's.
Mijn ervaring met honden die konijnen of muizen vangen en eten. Dus zelf vangen van wildlevende dieren, dit zijn vaak zieke of zwakke dieren die makkelijk ten prooi vallen maar ook door ziekte vaak al weinig weerstand hadden en hierdoor bv extra veel vlooien hebben. Vlooien dragen ook weer besmetting van lint worm met zich mee. Wanneer dit zich uit is ontwormen wel zinvol. Invriezen is dan veiliger maar moeilijker te realiseren wanneer de honden jagen. Vooral wanneer er konijnen ziektes heersen kunnen de honden makkelijker konijnen vangen of dode dieren vinden. Deze zieke dieren hebben door de zwakke weerstand veel kans op besmetting van wormen en vlooien.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote