Quote:
Originally Posted by Joswolf
Ik zie Roger dat je met die site ook al met de vertaling te maken hebt. Prooidieren voeren is de meest natuurlijke voeding, geen twijfel. Toch kan ik me voorstellen dat sommige mensen vooral met kinderen niet graag met dode dieren lopen te sjouwen. Ik zou wel ens willen weten hoe je dit klaarspeelt. Naar mijn weten is het verboden dieren te doden en zelf te slachten. Of je bent zelf slachter of jager anders vraag ik me af waar je je voer vandaan haalt. Wanneer ik de wolven soortgericht zou willen houden zou ik ze eigenlijk moeten laten jagen en levende dieren voeren. Dit kan echter niet. Ik zou direct dieren bescherming op mijn dak krijgen en andere instantie's.
Mijn ervaring met honden die konijnen of muizen vangen en eten. Dus zelf vangen van wildlevende dieren, dit zijn vaak zieke of zwakke dieren die makkelijk ten prooi vallen maar ook door ziekte vaak al weinig weerstand hadden en hierdoor bv extra veel vlooien hebben. Vlooien dragen ook weer besmetting van lint worm met zich mee. Wanneer dit zich uit is ontwormen wel zinvol. Invriezen is dan veiliger maar moeilijker te realiseren wanneer de honden jagen. Vooral wanneer er konijnen ziektes heersen kunnen de honden makkelijker konijnen vangen of dode dieren vinden. Deze zieke dieren hebben door de zwakke weerstand veel kans op besmetting van wormen en vlooien.
Jos
|
Jos,
Ik koop in op slachthuizen, uitbeenderijen , import vleesgroothandels en dit zowel in Belgie als in Nederland, en voor zeer weinig eurotjes prima spiervlees/bot/orgaan.
Verder ken ik een paar dam-hertenfokkers die wel is gezonde, maar "verongelukte" dieren hebben en die haal ik op.
Freund, jou waarschijnlijk welbekend haalt toch ook zijn wolvenvoer op , bij slachthuizen, jachtwachters en verse "road kills" !
Levende schaap-lammeren en geit-lammeren koop ik mid zomer en die laat ik zelf verder grazen tot november - december en die slacht ik zelf. Dat mag wel , als je het op een slachthuis laat doen, dat mag niet als je het zelf thuis doet, maar vloeken en een condoom gebruiken mag je van de paus ook niet. Maar dit is inderdaad heel ver gaan hierin, maar ik heb de mogelijkheid, dus waarom zou ik die niet benutten ? Niemand hoeft nochtans zo ver te gaan, alles kan je in weze kopen op de slachthuizen, of uitbeenderijen of vlees-groothandels en zelfs slachtende slagers in Nederland binnen het reguliere circuit.
Jagen doe ik zelf niet meer, maar ik heb wel , zowel in Belgie als in Nederland kenissen in die kringen en dat is heel erg handig.
15 september bijvoorbeeld stopt de jacht op de reebok in Nederland , en ik haal van zo'n 70 tal exemplaren strakjes resten op die prima geschikt zijn voor mijn honden.
Idem dito voor hazen, edelherten en moeflons, de laatste twee in de Belgische Ardennen , vanaf oktober ek.
Gewoon grote invrieskapaciteit meer heb je in weze niet nodig, als je lang genoeg zoekt vind je adressen vanzelf.
Dat je niet graag met dode dieren loopt te sjouwen, daar kan ik inkomen, maar dan doe je dat met losse, onherkenbare onderdelen . De steak op je bord is per definitie ook een stuk van een dier, en daar hebben de meeste van ons geen moeite mee dus ..........
Wat zwakke en zieke prooidieren betreft , die ze levend zouden vangen, mijn honden krijgen die kans niet, die hoeven die kans ook niet te krijgen gewoon omdat het honden zijn.
Als jou wolven in je opvang nooit meer in de vrije wildbaan terecht komen , zullen die ook geen behoefte hebben aan de kunst om een levend konijn te verschalken, maar wel baat hebben bij een vleesvoeding ipv. een commercieel voer vermoed ik.
En verder ben ik de mening toegedaan dat gezonde honden , met een prima immuumsysteem, en wat dus ook resulteert in een gezonde algemene conditie, en dus ook qua vacht, zijn veel sterker en kunnen een betere weerstand bieden tegen zowel inwendige als uitwendige parasieten.
Roger.