View Single Post
Old 21-02-2004, 20:22   #11
laszlo
Junior Member

laszlo's Avatar

ff één ding, jullie advies vind ik heel fijn, want ik denk dat je nergens meer kunt leren, dan persoonlijke ervaringen aan te luisteren.
Maar...
Wat ik rollebollen noem, is niet voor de leukigheid! Ik zal het namelijk nooit in m'n hoofd halen om op de grond te gaan rollebollen met een grote hond! Dit zijn wel degelijk kleine machtstrijdjes! Hij denkt dat als hij zin heeft om te spelen, dat dan ook kan. Als ik hem dan duidelijk wil maken dat dat niet zo is, is meneer gepikeerd en maakt er een machtstrijd van. Op dat moment staat hij wel tegen me op en is dan ongeveer net zo groot als ik! Op welke manier zouden jullie hem dan duidelijk maken dat je de baas bent?? En fysiek geweld??? Nee hoor, dan worden we van het veld gehaald! Dat kan op de club dus echt niet.
Maar hoe leggen jullie een hond af die niet wil? Ik doe dat op dezelfde manier, leg hem alleen op z'n rug!
Zowel tijdens de training als thuis lopen we hem onderste boven als hij in de weg staat. Dat hebben we ook de kids zo geleerd.
Vind op deze manier iets uitleggen toch wel moeilijk. Maar zoals jullie het zouden doen, daar gaat heel veel energie in zitten en die heb ik op het moment niet. (hoop dat het met de medicatie beter wordt )
Maar afleggen en negeren moet toch wel lukken.