View Single Post
Old 21-02-2004, 21:03   #12
Hansm
Junior Member

Hansm's Avatar

Als ranghogere bepaal jij of er gespeeld wordt of niet. Wil je dat niet, dan negeer je hem volkomen. Let wel dat negeren helemaal niet makelijk i, maar als je het consequent volhoud, dan wordt het gedrag van Lazlo niet beloond en zal hij ophouden. Wat je ook kan doen is Lazlo een tijdje in zijn bench doen, als hij heel erg druk is. Niet voor straf natuurlijk, maar gewoon met een neutrale stem bij je roepen en met iets lekkers in de bensch doen. Oftewel je geeft hem een timeout en besteedt een tijdje helemaal geen aandacht aan hem.

Op die manier ben je ook rangorde bevestigend bezig. Om te laten merken dat je de baas bent hoef je je hond dus niet op zijn rug te leggen. Ik denkl zelfs dat dat in jou situatie zelfs moet worden voorkomen, omdat het bij Lazlo alleen maar verzet oproept. Zoals ik al eerder aangaf moet je nu juist de confrontatie voorkomen en op een subtiele manier de rangorde duidelijk maken. Daar zijn in de vorige reacties al diverse voorbeelden van gegeven. Je zal zien als je dat eentijdje consequent volhoudt, dat Lzalo's gedrag gaat veranderen.

Ik weet het, het klinkt allemaal eenvoudig, maar het valt niet mee!
Succes!

groetjes,
Hans
Hansm jest offline   Reply With Quote