View Single Post
Old 28-09-2006, 17:41   #20
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by herder
Quote:
Originally Posted by kobesen
Je hoeft niet iedere 14 dagen je hond te ontwormen met een ontwormingskuur. Ik wil alleen aangeven dat als er symptomen van griep zijn je natuurlijk naar de dierenarts gaat, maar tegen de tijd dat je weet dat het wormen zijn ben je dus rijkelijk laat, vind ik.

Verder hoef je die chemische zooi ook niet te gebruiken. Kan ook met knoflook namelijk.
Dit heb ik van Vanessa gekregen:
http://www.voernatuurlijk.nl/medisch/ontwormen.htm

Groetjes Kim
In de link van Vannessa word het fabeltje ook uit de wereld geholpen, en uitgelegd dat je hond na drie weken weer wormen kan hebben, en het dus weggegooid geld is om je hond preventief te ontwormen.(of je nu ontwormt met pillen of knoflook, dat maakt dus niet uit, ieder zijn keus, maar preventief kan dus niet)

Maar je schrijft :
...maar tegen de tijd dat je weet dat het wormen zijn ben je dus rijkelijk laat, vind ik.

Waar baseer je dat dan op, want volgens mij heb je het nog niet helemaal begrepen?. Hoe weet jij dan wanneer jou hond wormen heeft?
Ik wil alleen weten hoe je kunt zien (zonder dat je telaat bent) of je hond wormen heeft of niet, als je hem niet regelmatig ontwormt.
Want ik ben bang dat als ik dat niet doe en mijn hond heeft wormen, dat ik aan de symptomen niet kan zien dat het wormen zijn die hem zo ziek maken en op het moment dat er wormen in zijn ontlasting zitten, ben ik dus telaat!
Aangezien ik dus voor een griep met de hond naar de DA ga. En dus zoals jij zelf zegt een baasje ben dat niet goed voor zijn hond zorgt. zie hieronder.

Quote:
De larven hebben zich sowieso al, door de maagwand heen (via de bloedbaan) in verschillende organen genesteld, en daar verkeren ze in de eerder genoemde 'slaaptoestand' (inhibitie). Een eigenaar die zijn hond van wormen zo ziek laat worden voordat hij doorheeft dat er iets niet klopt, en het stadium bereikt wat jij hierboven beschrijft, is in mijn ogen een eigenaar die dan maar erg weinig zicht heeft op het welzijn van zijn/haar hond!!
groetjes Kim
kobesen jest offline   Reply With Quote