View Single Post
Old 30-09-2006, 13:34   #11
Joswolf
Member

Herder heeft eigenlijk een prima uitleg gegeven. Alleen verslechterd de weerstand ook door stress. Kleine aanvulling.

Wanneer ontwormen. Voordat wormen zich door de darmwand heen vreten zie je ze ook al in de ontlasting. Ik vind eenmaal per jaar genoeg. Je kunt ook preventief na ziekte of verhuizing(ivm stress) ontwormen. iig 2,4,6,8 wkn en 4,6,8mnd das dus 7x ontwormen vind ik belachelijk.

En als het gevaar voor besmetting bij kinderen zo groot is waarom worden die kinderen niet elke 2 weken ontwormt. Men doet net of de hond na ontworming geen wormen meer heeft. En na twee weken weer wel. Waar krijgt hij die dan?. Misschien van die kinderen? Of gewoon buiten. Dan moeten de kinderen toch ook wormen hebben. Ik heb nooit gehoort dat men kinderen preventief moet ontwormen, 4x per jaar. En ik hoor ook nooit op scholen dat er kindere met geperforeerde darmen rondlopen. Misschien toch een aanwijzing dat het zwaar overdreven wordt en toch met commercie te maken heeft.

Jos

meeste DA schrijven voor bij puppen, 6,9,12 weken. Maar gewoon zelf na vragen lijkt me geen kwaad kunnen.
Joswolf jest offline   Reply With Quote