Als het bij mensen niet nodig is vanwege kruiden e groenten, waarom dan niet ingrediƫnten in het voer. De roedels honden kunnen buiten grassen en dergelijke eten, maar dat kunnen mijn honden ook. Je zegt, aangezien onze honden dat niet kunnen, maar als ze dat wel kunnen dan?
Dat zwakkere doodgaan, geef je antwoord dat dat door de wormen kan komen. Maar bij ontwormde puppen gaan er ook dood, door ontwormen?
Nogmaals
Ik beweer ook niet dat ontwormen niet gedaan moet worden. Ik doe dat bij mijn honden ook, en bij puppen ook. Ik blijf echter vinden dat overdreven medicijnen toedienen ook nadelen heeft. Veel honden geven allergische reactie's op enten. Heb hier een teef met grote harde buld als reactie op entstof. Zit er al meerdere weken.
Even kritisch nadenken vind ik geen overbodige luxe. Kasplantjes kweken heeft achteraf wel nadelen. En ook leed. Bij de roedels die niet behandelt werden gingen zwakkere puppen dood. Maar er waren ook geen hnden die dure medicijnen nodig hadden en waren beter bestand tegen ziektes. Ze hadden gewoon een betere weerstand. Honden die groter besmettingsgevaar lopen hebben ook meer bescherming nodig.
Wanneer je in een stad 10000 honden verdeelt over enkele parken. Dan komen op een cruciaal knooppunt of boom bij parkeerplaats wel erg veel honden daar ff plassen. Op het platte land of bij erfhonden is dat wel anders.
Ik bedoel dat voor sommige honden dus de nood voor bescherming hoger is. En onnodig rotzooi in een lichaam stoppen heeft altijd gevolgen.
Jos
|