Hoi Vannessa....
Toen ik je verhaaltje las moest ik terugdenken aan je laatste commentaar.
Quote:
Ja, ik weet het, ben eigenwijs!!
|
Vraagje: hoe lang (in tijd) pak je die lummel van je bij zijn "strot" ??
Als je dit namelijk in de hond zijn ogen te lang doet nadat hij zich heeft overgegeven zal hij denken dat je "gestoord gedrag vertoond" en dan zal hij het niet nalaten je te grijpen.
Wat je volgens mij het beste kunt doen als je de methode van "bij het nekvel pakken en op de grond werpen" gebruikt, is hem nadat hij zich heeft overgeven zo snel mogelijk loslaten en hem daarna een tijdje totaal negeren.
Bij het op de grond leggen van je hond moet je ervoor zorgen dat je zelf gewoon rustig blijft, dus niet gaan lopen schreeuwen en tieren want volgens mij is die rakker van je daar helemaal niet van onder de indruk.
Hierna bind je hem aan een boom of hek vast en loop je bij hem weg.
Je zult zien dat hij zich in het begin hevig zal verzetten (in de riem bijten, gebruik dus een metalen riem!). Op het moment dat meneer dan afgekoelt is, maak je hem weer los en ga je verder met de training.
Zorg ervoor dat je tijdens deze afkoelingsperiode geen oogcontact met Laszlo hebt, anders zal hij gaan denken dat zijn "verzetgedrag" succes heeft.
Op deze manier laat je hem zien dat je jezelf prima kan redden zonder hem en dat hij met zijn "boosaardige" gedrag alleen zichzelf heeft.
Tis maar een tip.... of je hem opvolgd is aan jou :smile-l
En denk eraan.... you're in control!
P.s. Hoe is het trouwens met dat mechelse monster van je?
Gaat het goed tussen Laszlo en hem?
Groetjes en veel succes met de training!
Barry.
P.s. II : Zorg ervoor dat je 1 manier gebruikt voor het aanpakken van Laszlo... als je vanallerhande methodes door elkaar gebruikt zal je hondje verward raken en snapt hij er uiteindelijk helemaal nix meer van.