Hallo beste mensen,
Er is ook nog een zomerkamp in Tsjechie in Jetrichovice u Decina van 1 t/m 15 augustus. Dit is de eerste keer dat daar een zomerkamp wordt gehouden. Daar zullen zeer waarschijnlijk geen examens worden gehouden en heel misschien een Bonitatie.
Voor zover onze gegevens strekken, ligt dit plaatsje in het Eisengebirge.Dus iets dichter bij Nederland.
Ik ben het eigenlijk niet met Mijke eens, dat er in Slowakije minder met de hond gedaan wordt. Ik vind, omdat ik op beide kampen ben geweest, dat er in Slowakije juist meer met de hond getraind wordt in een kortere periode.nl. maar een week. In de andere kampen 14 dagen als je de hele periode in acht neemt. Slowijke vind is, veel intensiever. Maar uiteraard wordt daar verschillend over gedacht.
Verder moet je niet te licht over de examens daar denken. Ze zijn te halen en te doen maar er wordt wel streng gekeurd bij sommige onderdelen. En als je voor de bonitatie wilt gaan, dan moet je wel geoefend hebben met je hond anders wordt je zonder pardon afgewezen.
De hond hoeft niet te bijten op de pakwerker maar mag absoluut niet in angst wegvluchten. Een stap achteruit en weer terugkomen is geen punt. Hij moet een dreiging kunnen weerstaan.
Deze oefening moet hij naast jou doen maar ook alleen aan een ketting van ongeveer 6 - 10 meter en jij bent uit zicht. Dus de hond heeft geen steun van jou te verwachten. Ook de schotproef wordt gedaan.
Ik denk dat sommige mensen er erg licht over denken maar vergis je niet vooral omdat wij hier op dit soort dingen niet kunnen trainen in groepsverband een enkele uitzondering daargelaten, daie eventueel op een NBG of zo'n dergelijke vereniging traint.
Verder mogen de honden op de zomerkampen alleen in de zogenaamde trekkershutjes komen en eventueel bij jullie in de tent of caravan. Er zijn soms ook kamers beschikbaar maar daar mogen de honden niet mee naar toe.
|