Hoi mensen,
Tuurlijk zijn er nog veel meer zomerkampen (kijk maar in de lijst van alle evenementen, daar staan er wel 5!), ik noemde er slechts 2 als een voorbeeld!
En de info over de verschillen die ik noemde, heb ik ook niet van me zelf, maar kreeg ik van mensen uit Tsjechie en Polen die aan eerder aan die kampen deelnamen
Maar natuurlijk is het net als bij iedere ander vakantie, iedereen beleeft het op zijn eigen wijze en houdt er andere indrukken aan over
En dat is toch geen enkel probleem?
Verder bedoelde ik geenszins dat ALLE examens in Tsjechie makkelijk te halen zijn!

Ik kijk wel uit om zo iets te beweren, want dat is natuurlijk helemaal niet zo! Waar ter wereld je aan welk examen dan ook deelneemt, je zal er altijd wel iets voor moeten doen
Ik kreeg alleen de informatie door dat
sommige examens in het Tsjechische zomerkamp best makkelijk te halen zijn als je aan de training hebt meegedaan
Een heel ander iets wat Letty noemde zijn de Bonitaties (keuringen), maar die vinden vlg mijn info niet plaats in de zomerkampen (of ik ben fout voorgelicht

)
Als je aan zo'n Bonitatie wilt deelnemen zou ik je zeker willen adviseren om zelf eerst eens een keer te gaan kijken wat het precies inhoudt alvorens je je hond daar voor inschrijft.
Want zoals Letty al schreef worden er in die landen vaak andere eisen aan een hond gesteld dan bij ons.
Groeten,
Mijke