Thread: Narcose TSW
View Single Post
Old 08-11-2006, 15:17   #9
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Mijke,

Met "spuiten" bedoelde ik ook de volledige narcose dmv een spuit en dat er eventueel ook nog wordt bijgespoten om de narcose in stand te houden.

Zoals ik ook al schreef, een licht roesje met eventueel lachgas of een andere vorm dmv een tube (de benaming weet ik niet op dit moment) wordt inderdaad tegengegaan door een antisedatie en loopt de hond weer vrolijke volledig bij kennis de behandelkamer en kliniek weer uit.
Hoi Letty,

Even een misverstand tussen ons uit de wereld helpen

Bij "gas/zuurstof" combinaties met "tube" wordt inderdaad ook na afloop anti sedatie gegeven.
Maar wat ik bedoelde is dat bij de huidige "spuit" sedaties ook na afloop antisedatie wordt gegeven, waardoor de hond weer "fris"de behandelkamer verlaat (Deze wijze van narcose maakte ik bv zelf mee bij de keizersnee van Birre)

De risico's van "bij-spuiten" worden door veel DA's onderkend (zeker in geval van stress gevoelige dieren). Bij langdurige of pijnlijke operaties wordt een dier dan ook altijd onder een algehele gasnarcose gebracht.

En voor iedereen die meer achtergrond en technische info wil hebben over narcose:
Kijk eens op de site www.whgdierenartsen.nl
In de bibliotheek is hierover veel meer info te vinden in de hoofdstukken:
"Algehele narcose in woord en beeld"
"NARCOSE, noodzakelijk kwaad "
"OPERATIEPATIENTEN "
(met per diersoort ook info over voor- en nazorg)

groetjes
mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote