Thread: Het spijt me...
View Single Post
Old 13-11-2006, 13:14   #3
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Op al het voorgaande:
Tenslotte zijn we allemaal maar mensen.
En niet zomaar mensen...
Iedereen hier op dit forum heeft namelijk minstens 1 ding gemeen met elkaar: we houden allemaal van (en 'houden van' is dan nog zacht uitgedrukt); we hebben allemaal een passie voor Wolfhonden.
En schept dat geen band tussen ons allemaal?
Onbewust en zonder dat je er iets voor hoeft te doen?

Bij mij voelde dat in elk geval wel zo, toen ik dit forum (nog niet zo lang geleden) ontdekte. Ik had het gevoel dat ik eindelijk 'gelijkgestemde zielen' had gevonden met wie ik mijn passie voor deze fantastische dieren kon delen. Ik zat vol vragen en ideeën en initiatieven enz. enz.
Maar als ik eerlijk moet zijn, heb ik slechts enkele hiervan op dit forum durven plaatsen, na het lezen van veel 'negatieve' reacties van mensen op andere vragen. Het is echt steeds weer wikken en wegen hoe iets te formuleren, zodat niemand zich aangevallen voelt of het gevoel krijgt dat hij moet ingrijpen om al die onzin uit de mond van 'een beginner' in de kern te vernietigen. Er is niemand op dit forum over wie ik in het bijzonder praat, ook niet Jos, zoals velen onder jullie nu misschien denken. Volgens mij kunnen we trouwens allemaal nog veel leren van hem. (maar dat nu even buiten beschouwing gelaten).
Ook wil ik toch nog kwijt dat ik vind dat Mijke had werk meer dan behoorlijk doet en dat ik haar enorm apprecieer door het feit dat zij als één van de enigen bij mij overkomt als iemand die werkelijk gepassioneerd is door de TsW. Vraag haar iets en je krijgt een volledig en compleet antwoord. Wanneer ze het niet eens is met iets, weet ze dat op een juiste en correcte manier te verwoorden. Enz... Volgens mij heeft dit forum veel te danken aan Mijke.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen zo weinig kunnen verdragen van elkaar. Ook op de andere forums van wolfdog (Engels, Frans, enz...) moet je zien wat je zegt. (Ja, sommige vragen durfde ik hier niet stellen, dus wou ik mijn kans wagen op de anderstalige forums... erg he. Maar daar bleek het dus al niet veel beter te zijn.)

Ik hoop alleen dat er dankzij dit topic nu bij iedereen een lichtje gaat branden. En ik hoop dat we kunnen proberen om in de toekomst ons gemeenschappelijk doel wat meer voor ogen te houden, nl. het welzijn en de instandhouding van de TsW verzekeren. Dat dit ras zo puur mag blijven als het is. En dat de mensen niet meer zeggen tegen hun kinderen: 'Niet aankomen, die bijt!! Streel die labrador maar...'.

Laten we wat meer aan die dingen werken...

Groetjes,

liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote