Hoi Wilma,
Maak je nog maar geen zorgen hoor! Het was allemaal nieuw voor ze en daar waren ze waarschijnlijk van onder de indruk!
En tuurlijk heeft Angel geen behoefte om daar als nieuwkomer gelijk te lopen patsen
Maar tijdens je gehoorzaamheid training op de hondenschool (waar ze inmiddels alle honden uit hun groep kennen

) lopen ze toch ook niet gedrukt?
Dus als ik jou was zou ik gewoon nog een paar keer naar die ringtraining blijven gaan.
Maar de ene ringtraining is de andere ook niet!
Want als het echt zo chaotisch was, en ze je niet duidelijk vertelden wat er van jou en je hond verwacht werd, kun je misschen beter ergens anders naar een ringtraining gaan.
Met name een ringtraining is er voor bedoeld om jou en je hond er aan te wennen en jullie duidelijk te maken wat er van je verwacht wordt! En vaak gebeurt dat ook gewoon in alle rust waar zeker nieuwkomers in het showgebeuren alle aandacht krijgen!
Maar ook ik had eens een "misser" met het kiezen van een ringtraining hoor! Geheel onverwacht en zonder enige aankondiging tastte daar de trainer ineens vol met z'n hand in het kruis van mijn reu

en ik kon mij echt de "niet zo vrolijke" reactie van mijn reu voorstellen!
Ik ben daar dus nooit teruggeweest en heb elders een ringtraining gevonden, waar we eerst in alle rust (en met beloningen) "het reageren op ballen voelen" gerepareerd hebben
En pas daarna konden we met hem verder met ringtraining. En uiteindelijk showde meneer zich later prima en zonder enig probleem!
Want zoals Sandra al zei het moet wel "leuk" blijven voor je hond, maar ook zeker voor jou!
Dus een TIP: vraag ook eens aan Christa naar een andere training bij jou in de buurt!
Groetjes
Mijke