View Single Post
Old 14-11-2006, 11:27   #6
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Hoi Sandra,ik had dus een verkeerd idee gekregen doordat ik met een meneer aan het praten was die al jaren cockerspaniels showde,die pakte het beestje op en zette het als een standbeeld neer,staart omhoog,dat wilde ik nadoen(er werd totaal niets uitgelegd)maar zag op de foto's (hierboven)dat de neutrale stand,staart laag gewoon goed is.En een groot ras moet los lopen,riem helemaal slap,(zei weer die man)zag op de foto's dat ze riem hoog houden.De drukte is geen probleem,hard applaus deed ze ook niks.Betasten of gebit bekijken deden ze niet daar,werd ook niet gezegd,de hond moet zo mooi mogelijk lopen en staan dus.Nou Bachata houd er niet van als vreemde honden aan dr kont snuffelen,probeer dan een hond maar eens mooi te laten staan.Die draait om en snauwt die honden af die achter dr staan.De pups stonden veel te veel op elkaar vond ik,bij de volwassen honden werd er ruimte gehouden.
Betasten zoals gezegd werd er niet gedaan,ja bij Bachata dan 3 of 4 tegelijk door andere honden.Door mensen hebben ze daar beide geen moeite mee,drukte met kids ook niet zijn hier wel wat gewend,dat is dus de moeilijkheid niet,eigenlijk meer het brutale van andere honden die op Bachata doken.
En inderdaad op de hondenschool vinden ze het leuk en doen daar anders,maar daar wordt Bachata ook niet ongevraagd 'betast'door veel hondjes tegelijk.
En Mijke ,Angel liep niet echt gedrukt maar staart neutraal omlaag toen hij stond,toen ik met hem liep praatte ik tegen hem en gingen zijn oren naar beneden,dat doet hij trouwens ook als ik buiten met hem loop en praat tegen hem.
Dank je voor de reakties.