View Single Post
Old 06-01-2007, 12:00   #7
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Hallo,

Ik heb wat informatie opgezocht over dingo's, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Daarom enkele vraagjes:

- Is het de bedoeling dat ze een soort 'buitenverblijf' krijgen, zoals in zo'n opvangcentrum, en voor de rest zowat hun eigen zin mogen doen, in roedelverband? Of zoeken ze een thuis waar ze binnen mogen leven, binnen een gezin, met een basis van gehoorzaamheidstraining e.d. ?

- Kunnen ze samen met andere (wolf)honden gehouden worden?

- Bestaat er zoiets als een 'stamboom' voor dingo's, of zijn deze puppy's eigenlijk geen rashonden (op papier gezien dan), maar eerder 'van onbekende afstamming'?

- is er nog meer vraag naar opvang van dingo's en bestaan er binnen die opvangcentra 'kweekprogramma's' of iets in die aard? Of is het eerder zo dat de dingo's die er zijn niet echt 'gewenst' zijn, maar dat ze opvang nodig hebben. En puppy's dus eigenlijk 'ongewenste' ongelukjes zijn. Of probeert men de dingo een beetje in stand te houden?

- Ik zag dat er verschillende soorten dingo's zijn, al naargelang uit welke gebieden ze juist komen. Om welke 'soort' gaat het hier, of is het eerder een 'kruising' van verschillende soorten?

Ja, ik weet het, veel vragen. Maar ik begrijp niet zo heel goed hoe het precies zit met die dingo's. Ik ben eventueel in de mogelijkheid om een (tamelijk groot) buitenverbijf aan te leggen voor (eventueel meerdere) dingo's, maar nog een hond binnen erbij lukt niet. (Zolang hij pup is natuurlijk wel) Vandaar de vraag naar iets meer informatie.

Alvast bedankt,

Liesbeth
Liesbeth jest offline