View Single Post
Old 15-01-2007, 09:54   #11
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Hallo,

Spannend he, zo de eerste keer naar een show met je eigen hond! ze voelen het zeker als je zenuwachtig bent... Eind december ging ik voor het eerst met Jennah, ook in de puppyklas. We stonden klaar om binnen te gaan en ze keek me liefdevol aan om te zeggen: 'ik zal je niet teleurstellen, ik weet hoe het moet'. En ja hoor, ze deed het geweldig! Ze ging perfect staan voor de keurmeester, liet haar betasten en haar tandjes zien alsof ze heel fier was op haar glimmende bijters. Ook liep ze rustig naast mij, zoals het moest, zonder te beginnen springen of wat dan ook. Dan leek het even of de keurmeester haar karakter wou testen en hij daagde haar uit voor een spelletje, wat hij geen 2 keer moest vragen! Jennah sprong vrolijk en vrij op hem, alsof ze wist dat het gedaan was en dat ze het goed had gedaan. De keurmeester begon in zijn handen te klappen en ik, of beter gezegt Jennah, kreeg 1 Veelbelovend. Het drong niet onmiddelijk tot mij door, want ik was heel zenuwachtig, maar jennah liep de ring terug uit als een winnaar! Een schat van een hond met een ongelofelijk karakter!
Wat ik trouwens ook heel leuk vond op de show was dat jennah zo op haar gemak was, gedurende het hele gebeuren. De zaal was nochtans heel klein en je werd voortdurend verpletterd door andere mensen en/of honden. Jennah sliep de hele tijd en als het aan ons was, moest ik haar wakker maken!
Eigenlijk ben ik niet zo te vinden voor het hele show-gebeuren, maar ik wil wel dat mijn hond het kent en ondertussen weet ik ook een beetje wat hij goede en minder goede kanten zijn. Maar gehoorzaamheidstraining of een dagje wandelen gaat toch nog altijd boven een dagje hondenshow!

groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote