Quote:
Originally Posted by artihove
Een drukke hond vind ik geen probleem ( heb ook een Border Collie ), maar als een bepaalde opvoeding bij kan dragen aan een hond die iets rustiger is en de ( nieuwe ) bank heel laat, zou ik deze opvoeding graag willen geven.
Op welke manier kan ik dit voor elkaar krijgen?
gr. Jelle
|
Beste Jelle,
Ben het helemaal eens wat Sandra&Edwin zegt.
Vooral wel wennen aan de bench al was het alleen maar dat ie de nieuwe bank heel laat.
Zo lang hij bij je is, is het geen probleem,want dan kun je gelijk reageren als ie iets doet wat jij niet wilt.
Goed duidelijk maken dat jij de baas bent en nee dat hoeft niet met geschreeuw of herrie gepaard te gaan,soms kan een blik al voldoende zijn,andere keer het negeren,zijn verschillende manieren die verschillende mensen toepassen.
Maar laat je 1 keer iets toe dan is het heel moeilijk om dat ongedaan te krijgen.
1 klein voorbeeldje:mijn jongste zoontje,toen 9 jaar gaf Angel weleens stiekum stuk boterham,Angel ging het zelf toen pakken,en geloof het of niet hij probeert nog steeds van hem te jatten,van mijn andere zoons niets.Met Bachata gelijk gezegd dat niemand iets mocht geven,wel in hun bak natuurlijk,en dan nog vragen ze het eerst aan mij.Bachata pikt tot nu toe niets van de kids
Ligt dus ook heel veel hoe je er zelf mee omgaat.
Dus een duidelijke baas zijn,ja weet kost in het begin veel energie maar het werkt wel.
PS: na 2 jaar worden ze rustiger