View Single Post
Old 13-02-2007, 17:58   #1
Jolanda
Member

Jolanda's Avatar

Default paaswandeling zondag 8 april 2007 te Hilversum (NVTW)

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik me aangeboden bij NVTW om met activiteiten behulpzaam te zijn en nu vroegen ze dus of ik een wandeling wilde organiseren. "En belooft, is belooft", zeg ik altijd.

Dus hier komt 'ie:
We gaan wandelen in het 'Spanderswoud' te Hilversum.
Parkeren is mogelijk op de Spanderslaan 1 te Hilversum.
Het is een gevarieerd bos, met waterpartijen, aangelegd in Engelse landschapstijl. De honden mogen het gehele jaar los lopen.
Het Goois Natuurreservaat is de beheerder, die het gebied een steeds natuurlijker aanblik wil geven, door omgevallen bomen te laten liggen. In het bos bevinden zich ook een aantal bunkers, waarvan de bovenkanten als punten uit de grond steken.

routebeschrijving startpunt:
A1 afslag 7: Bussum of afslag 8: Blaricum/Huizen. Neem de parallelweg richting Bussum-Zuid. Bij de stoplichten R, respectievelijk L de Ceintuurbaan (N236). RD tot het station Bussum-Zuid. L, bij de stoplichten waar de N236 naar rechts gaat, even RD en bij de volgende stoplichten R = Bussummergrindweg. Na 1 km is aan uw rechterhand Restaurant Robert en de parkeerplek.

Meer info wandeling:
http://www.anwb.nl/published/anwbcms...061_374232.pdf

Info Kiosk 'De Blokhut':
http://www.eet.nu/Hilversum/Kiosk_de_Boshut

Afgelopen zondag hebben we de route al gelopen, om te zien of we de route van de ANWB aanhouden of niet. Waarschijnlijk zullen we het beginstukje zelf gaan improviseren, maar wees gerust we kennen dit bos redelijk.
Verder waren er erg veel grote plassen, dus het is dus enigszins noodzakelijk dat je waterdicht schoeisel draagt, zeker als het de laatste tijd geregend heeft.
Verder zijn er een paar bomen over het pad gevallen, dus hier en daar was het klauteren geblazen, mischien heeft het Goois Natuurreservaat er voor 8 april al iets aan gedaan, of ze laten ze liggen voor de variatie. Maakt er wel een leuke survival van!

Helaas is restaurant 'Robert' gesloten op zondag en ook niet voor ons geschikt. (erg chique)
Kiosk 'De Boshut' (snacks en drinken) zal als het goed is dan wel open zijn. Je kan er niet binnen zitten, maar buiten staan een paar vaste houten banken verspreidt.
Bij slecht weer zullen we elders moeten kijken om evt. iets te drinken en/of eten.

Overigens is iedereen uitgenodigd! Ook andere honden dan Tsjechen, dus JULLIE KOMEN TOCH OOK?!

Ik moet zeggen dat ik nu al zin in Pasen heb.

Groetjes, Jolanda