Quote:
Originally Posted by herder
Quote:
Originally Posted by SenE
Klopt, wij wonen heerlijk vrijstaand op 1,2 ha grond. Paardjes bij huis, eigen land en rijbak. Bos op loop afstand, wij zijn gewoon het hele jaar op (werk) vakantie 
|
Wij zijn jaloers!!!  Bert&Gitta
|
Wij/ik ook wel hoor

Bert !
Maar als je meerdere rassen leuk vind en ook nog "wolf hond/ natuurlijke rassen gestoord" bent, is er ook met veel "kunst en vliegwerk"en K buren zelfs soms nog wat van te maken

door alle voorgaande reacties reageer ik zelf ook weer impulsief buiten het oorspronkelijke item
De twee vaste/eigen dames (van verschillend ras) hier hebben het altijd echt "zwaar te verduren"

De domiantie verhouding is duidelijk, maar door de continu wisselende roedel van zowel mensen als dieren(in dit geval honden) is de onderlinge rangorde ook steeds disputabel
En ik realiseer mij maar al te goed dat dit natuurlijk ook verre van "echt natuurlijk" is!
Maar we hebben er met z'n allen maar mee "te dealen"
En dat betekent voor mij als "alpha bitch" gewoon kijken x kijken x kijken wat er gebeurt, dit intepreteren en gebruiken
En niet alleen in "m'n eigen roedel" hier, maar ook in individueel gedrag van mn doggy's in totaal andere situaties!
En als ik dan verschillen opmerk, houd ik thuis ook weer rekening met minieme gedrags verschillebn in de roedel hier, zodat ik daarop weer kan kan anticiperen.