View Single Post
Old 20-03-2007, 22:53   #9
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Manishdra
Weet iemand nog een tjech-dame rond de 1a2 jaar die nog geen thuis heeft?
Persoonlijk zou ik, met een reutje van 10 mnd, er niet voor kiezen om er een teefje van 1 jr bij te nemen. Zelf zou ik dan altijd kiezen voor een al wat ouder teefje. Maar dat is mijn persoonlijke idee hierover, iedereen mag daar gerust anders over denken!

Quote:
Nou dan maar wachten op een reactie van de fokkers of ze mij willen helpen! Mijke jij spreekt toch goed tjechisch ?
Nee hoor, ik spreek geen goed Tsjechisch Maar ik weet wel dat veel fokkers in veel (voormalige oostbloklanden) goed Duits en Engels spreken

Quote:
Zit er alleen een beetje mee dat onze 9 maanden oude meneer die toch al niet zo verzot op de auto is... moet dan ook nog 13 uur in de auto zitten?
Kan die dan niet een paar dagen naar familie of een goed pension?

Quote:
En is het leuk voor een jonge hond om zo lang in de auto te zitten ? en dan vooral een tjech? Dan zijn we wel verplicht om halverwege een pauze in te lassen van ongeveer een nacht zodat hij/zij (beide dus) hun energie kwijt kunnen.
Ik heb diverse malen ritten tussen de 12 en 18 uur gemaakt met jonge en/of oudere honden. En met een regelmatige pauze/tussenstop met even spelen, drinken, uitlaten is dat best te doen hoor!

Zoals ik je al op de tel vertelde, hebben (en/of weten) fokkers soms ook herplaatser die ze niet hier op wolfdog zetten.

Tip: In de rubriek “fokkers”, kun je per land zien wie dat zijn. Degenen die je aanspreken kun je dan een mailtje sturen en aangeven dat je evt. geïnteresseerd bent in een wat ouder teefje.
(voor de meer oostelijke landen kun je dat in Duits of Engels doen)

En daarnaast kun je natuurlijk ook nog op de ander forums op deze site vragen wie er een herplaats teefje weet.

Succes!
Groetjes,
mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote