View Single Post
Old 20-03-2007, 23:17   #10
Manishdra
Junior Member

Manishdra's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Manishdra
Weet iemand nog een tjech-dame rond de 1a2 jaar die nog geen thuis heeft?
Persoonlijk zou ik, met een reutje van 10 mnd, er niet voor kiezen om er een teefje van 1 jr bij te nemen. Zelf zou ik dan altijd kiezen voor een al wat ouder teefje. Maar dat is mijn persoonlijke idee hierover, iedereen mag daar gerust anders over denken!
Dat was ook eerder mijn idee, maar ik zou wel nog graag de hond een beetje kunnen "vormen". Wij hebben met Wolf heel veel ondernomen om ervoor te zorgen dat hij gewend raakte aan vreemde situaties, denk aan dierentuin, parken, het centrum, winkels, we hebben hem echt overal meegenomen (is ook onze insteek: de hond(en) gaan overal mee heen) bij een hond die dit niet gewend is, en al wat ouder is, is het best lastig om dit te laten wennen. En omdat wij regelmatig naar evenementen (zie website(reclame ) gaan en de hond(en) ook altijd mee gaan, moet dit met niet al te veel problemen gaan. In het begin zal het altijd wennen zijn, was het voor Wolf ook, maar we kunnen dit ook niet langzaam opbouwen, de hond gaat mee de hele dag/twee dagen, zolang het evenement duurt! En dan is een flexibele hond (en dat zijn jonge honden over het algemeen wel en daarnaast hebben ze Wolf bij zich als steunpunt) wel aangeraden.

Quote:
Quote:
Nou dan maar wachten op een reactie van de fokkers of ze mij willen helpen! Mijke jij spreekt toch goed tjechisch ?
Nee hoor, ik spreek geen goed Tsjechisch Maar ik weet wel dat veel fokkers in veel (voormalige oostbloklanden) goed Duits en Engels spreken
he jammer, maar ik heb Marine al ambassadeur! Zouden ze (de fokkes) dat dan niet aangeven als gesproken taal(als ze het wel kunnen spreken? is wel zo handig, scheelt een heleboel! (ps: mijn engels is niet goed!) En als ergens duits bij staat is de hele taal drempel voor mij weg.

Quote:
Quote:
Zit er alleen een beetje mee dat onze 9 maanden oude meneer die toch al niet zo verzot op de auto is... moet dan ook nog 13 uur in de auto zitten?
Kan die dan niet een paar dagen naar familie of een goed pension?
Onder mom van "Hond gaat altijd mee" kan dat natuurlijk niet, vooral niet als het zijn eerste kamperen is! daarnaast willen we ook kijken hoe het tussen de honden gaat (kan me niet voorstellen dat het slecht zou gaan, maar je weet maar nooit, misschien is Wolf wel heel eng of de pup ) Daarnaast kunnen we ook tussendoor (dus haverwege of zo) kamperen.

Quote:
Quote:
En is het leuk voor een jonge hond om zo lang in de auto te zitten ? en dan vooral een tjech? Dan zijn we wel verplicht om halverwege een pauze in te lassen van ongeveer een nacht zodat hij/zij (beide dus) hun energie kwijt kunnen.
Ik heb diverse malen ritten tussen de 12 en 18 uur gemaakt met jonge en/of oudere honden. En met een regelmatige pauze/tussenstop met even spelen, drinken, uitlaten is dat best te doen hoor!
Natuurlijk zou ik dat ook doen, maar ik kan me wel enigzins voorstellen dat het gaat vervelen een aantal uur in een auto.

Quote:
Zoals ik je al op de tel vertelde, hebben (en/of weten) fokkers soms ook herplaatser die ze niet hier op wolfdog zetten.

Tip: In de rubriek “fokkers”, kun je per land zien wie dat zijn. Degenen die je aanspreken kun je dan een mailtje sturen en aangeven dat je evt. geïnteresseerd bent in een wat ouder teefje.
(voor de meer oostelijke landen kun je dat in Duits of Engels doen)

En daarnaast kun je natuurlijk ook nog op de ander forums op deze site vragen wie er een herplaats teefje weet.

Succes!
Groetjes,
mijke
Ik heb al meerdere fokkers een mail gestuurd, heb echter nog niks terug gekregen, behalve van een duitse fokker, maar dat ging over pups (na enkele dagen wachten op reactie ging maar even onder het hoofdstukje "verwachte nesten"kijken ) Als je geen herplaatser kunt vinden dan maar een pup he! en wat vinden wij dat erg
Manishdra jest offline   Reply With Quote