Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Hallo,
En Ron, je zegt wel, daar ben je als eigenaar bij, maar bij de insluiting is de eigenaar er niet bij, die staat ergens verstopt. En ook niet wanneer de pop voorbij komt.
----------------
De MAG test is al ingevoerd voor o.a. de Rottweiler en de American Staffordshire Terrier en als ik het goed heb ook de Berner Sennenhond. Deze honden hebben de MAG test nodig om in de fokkerij te worden ingezet.
Letty
|
Ik weet het , heb het ook gelezen, maar wat ik schrijf en bedoel is juist dat je er als eigenaar bij bent als je normaal met je hond loopt en dat iemand hem eventueel wil aanhalen.
Ik heb niet gezegt dat je er als eigenaar bij bent als de test gedaan wordt, maar dat terzijde.
Ik zeg niet dat er niets gedaan moet worden, maar alle honden testen op die manier, ik vraag me af hoeveel honden er dan nog gaan lopen zonder muilkorf.
En hoevaak het dan gaat voorkomen dat de gemuilkorfde hond wordt aangevallen door een andere hond en zich niet meer kan verdedigen.
En hoevaak gebeurt dit nu per jaar?
Gaan we dan ook alle auto's zo maken dat ze in de stad niet harder dan 30 km kunnen rijden, kinderen niet meer alleen buiten laten spelen, want daar gebeuren meer ongelukken mee dan bijtincidenten denk ik.
Natuurlijk trek ik het nu wat in het extreme, maar het wordt zo makkelijk allemaal beslist zonder de andere kanten te bekijken.
Je zou ook meer aan voorlichting kunnen doen en de mensen opvoeden en informeren over honden.
Van een auto weet iedereen dat je er niet voor moet springen, zelfs kinderen weten dat omdat hun ouders dat vertellen, dus waarom niet meer voorlichting over honden en dat je daar vanaf moet blijven tot je dat gevraagd hebt en toestemming hebt gehad.
En wat de rassen betreft die deze test op het moment al moeten doen, daar hoort de Berner Sennen dus niet bij.
Dit is te vinden op de site van Raad van Beheer.
"Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen. Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen van deze rassen. "
Dit heb ik van de RvB site afgehaald.
Maar ik zal er even mee stoppen, ik ga eerst even eten
Gr Ron