Hallo
Als het wettelijk geregeld zou zijn, dat je verplicht bent een of meerdere cursussen te volgen wanneer je een hond wilt of hebt, zullen er denk ik al minder mensen een hond aanschaffen.
Hoef je als fokker dus geen hond terug te halen
Ben het met je eens Letty; ik zou ook mijn honden niet bij een winkel vastleggen. Echter is het toch van de zotte dat het niet zou kunnen, en ik ze dus zou moeten muilkorven, omdat andere mensen niet weten dat ze honden met rust moeten laten, ze zelfs pesten, als de eigenaar er niet bij is om ze toestemming te geven, of zijn honden even niet in de gaten kan houden?
Zeker als mijn honden worden gepest en ze bijten dan die persoon..ik zou die persoon nog een klap er boven op verkopen!
Maar nee...mijn hond zou dan als agressief worden bestempeld, onbetrouwbaar en moet dan maar een muilkorf gaan dragen...
Alle honden moeten maar een muilkorf gaan dragen, omdat de MENS zich dan veiliger voelt?
Je hond los laten lopen met een muilkorf om, omdat hij kan uitvallen naar andere honden...met het risico dat hij zelf wordt aangevallen en zich niet kan verdedigen? Waarom dan niet aan een lange flexilijn?
Als het ECHT NIET anders kan - zeker als het een leven van een hond kan redden, omdat hij anders wordt afgemaakt - dan ben ik wel voorstander van een muilkorf.
Het laten verplichten van het volgen van cursussen zal zeker in dit bureaucratische land jaren duren (wat m.i. dus helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, maar das een andere discussie), maar daar zou ik wel energie in willen steken.
Groetjes,
Patty