Thread: gedragstest
View Single Post
Old 29-03-2007, 17:43   #22
herder
Musketier

herder's Avatar

Quote:
Originally Posted by Azazel
Hoi Bert,

Een hond is een ogendier want hij gebruikt voornamelijk lichaamstaal om te communiceren met soortgenoten. En lichaamstaal kan door soortgenoten tot op heden alleen door de ogen worden waargenomen. Een mens is een orendier want wij communiceren doormiddel van spraak. (doven uitgezonderd natuurlijk)

Tijdens het afnemen van de MAG test word voornamelijk lichaamstaal gebruikt.

Ik vind Jolanda haar verhaal een stuk aannemelijker moet ik eerlijk zeggen. Maarja... tis maar net hoe je er tegenaan kijkt he.

Groeten,

Barry
Tuurlijk is het maar net hoe je er tegenaan kijkt. Maar gelukkig af en toe verschillend, dat maakt een forum ook leerzaam. Zet me altijd weer aan tot nadenken

M.b.t. communicatie, zie quote van beide heren hieronder;

Uit enquĂȘtes is gebleken, dat veel mensen denken dat er voor 70 procent op het niveau van gesproken taal wordt gecommuniceerd en voor 30 procent op onuitgesproken niveau. "In werkelijkheid maakt datgene wat wordt gezegd slechts 3 procent uit van de menselijke communicatie", aldus G. Rebel. A.M. Nijssen beweert echter dat de gesproken taal 7 procent bedraagt. Maar het blijft een zeer klein percentage. Dit betekent dat maar liefst 93 tot 97 op onuitgesproken niveau wordt gecommuniceerd.
Daarom is een mens voor mij toch een OGEN dier. Lichaamstaal eerst. De mensheid heeft in de loop der jaren pas spraak ontwikkeld.

Voordat honden overgaan tot communicatie via lichaamstaal, heeft hun geur al verteld wie dat ze voor zich hebben.

Groetjes,

Bert
herder jest offline   Reply With Quote