nog meer stof tot nadenken...
De secretaris van de TWK schrijft het volgende:
Quote:
Mijn mening is, dat je lid wordt van een vereniging omdat je daar diverse verwachtingen van hebt of ideeen daarover hebt. In dit geval zijn het dus verenigingen die iets met honden te maken hebben. En dan is het jouw keus, waar je je het prettigst bij voelt om lid te worden.
En uit eventuele gesprekken kan je besluiten om lid te worden en niet op grond van het bestuur.
|
Het bestuur van een vereniging behoort toch te zorgen, dat aan de verwachtingen van de leden wordt voldaan? Als je dan samen met anderen een nieuwe vereninging opstart, ben je het toch-op z'n minst indirect- niet eens met het functioneren van het bestuur van de huidige vereniging? En vind je het bestuur van een vereniging toch wel belangrijk?
Ik ben me er terdegen van bewust dat dit een gevoelig onderwerp is...immers de 'klachten' omtrent de NVTW gaan hier op het forum zelfs terug tot minstens 2003. Eén van de gevolgen; een tweede rasvereniging, een ander gevolg; teruglopend ledenaantal bij de 1e rasverening...zo wat voorbeelden. Dan vindt men blijkbaar een bestuur van een vereniging toch wel belangrijk?
Is het forum niet dé plek bij uitstek, waar je van gedachten kan wisselen over de gang van zaken omtrent rasvereningen; nogmaals de verenigingen die de belangen van het ras behartigen? Als het merendeel van de forumleden dat niet vindt, houdt ik accuut mijn 'mond'.
Groetjes,
Patty