Cytat:
Napisał of_Mercedes_Dream
Hallo,
Ik heb uit goede bron vernomen dat St Hubertus (FCI Belgie) er alles aan zal doen om vanaf 2010 dit te verplichten voor alle fokhonden!!!!!
Of het ook waar gaat worden is een andere vraag, maar de wil is er dus.
Voor mij zou dit geen probleem zijn.
Patrick
|
wat miss interresant kan zijn om te zoeken, en wat zover ik weet in NL nog niet mogelijk is maar miss in Belgie wel, is wat in Duitsland bereikt is voor de SWH in samenwerking met de VDH.
Als er in Duitsland, in samenwerking met een bepaald lab na de geboorte van de pups een ouderschapsdna test word doorgevoerd komt dit op de stamboom van de pups te staan. (alleen indien de test natuurlijk toont dat het klopt, anders krijgen de pups geen stamboom

)(vergelijkbaar met bv hd uitslagen die op een stamboom komen te staan) Plicht is het niet, maar het brengt je weer een stap verder.
Zover ik heb na kunnen gaan kunnen de verschillende labs ook grensoverschrijdend samenwerken, heb ik dus een dna profiel van mijn reu in NL laten maken en hij dekt in Duitsland, kunnen de labs contact met elkaar opnemen en moet ik niet nog eens bloed afgeven voor een dna onderzoek