Dat is toch wel een uitzonderlijke situatie geweest Ron,
Ik heb een ander verhaal.
Mijn roedelteef van destijds een zeer dominante DH teef was in de laatste dekrijpe dagen.
Ik had toen een jonge reu, die eigenlijk verkocht zou worden naar Kreta of daar in de omgeving en ik dacht zo bij mijzelf. Ik wil toch kijken wat deze reu kan brengen.
Bloedlijntechnisch was er niets aan de hand dus mochten ze hun gang gaan.
In eerste instantie wilde de teef niet, net zoals jij beschrijft. Ze was ook dominant over hem. Maar dat zinde mijnheer dus duidelijk niet en daarbij moet je even bedenken, dat hij net 14 maanden was. Eigenlijk te jong om te dekken in DH kringen maar mij ging het om wat hij zou kunnen brengen.
Na wat toenaderingspogingen en een paar pogingen om te dekken, waarbij de teef hem duidelijk waarschuwde om het niet te doen, werd hij het zat. Zij kwam op een zeker moment ergens uit een bepaalde richting en hij ving haar op, schudde haar een paar keer in de nek en sprong erop. Er was verder geen verzet meer van haar kant en er is toen een nestje geboren van 4 mooie en gezonde pups zonder enige complicaties.
Uiteindelijk is hij niet verkocht en heb ik hem een aantal keren kunnen gebruiken als dekreu.
Dus zo kan het dus ook gaan zonder overigens afbreuk te doen aan jouw verhaal.
Letty
|