View Single Post
Old 30-04-2007, 12:08   #8
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Hallo allemaal,

Gisteren ging ik met Jennah naar een show in Genk, waar ik een erg rare opmerking kreeg over Jennah...
Ze kreeg een Zeer Goed, waar ik mee kan leven, maar de reden waarom deed mij echt bijna letterlijk in tranen uitbarsten van ontgoocheling. Ik kan duizenden redenen bedenken waarom Jennah geen uitmuntend zou mogen kregen, maar de reden die ik gisteren kreeg...
Jennah gedraagt zich goed in de ring, loopt goed, laat vol trots haar tanden zien en probeert de keurmeester te verleiden met lekjes aan zijn handen. De keurmeester was duidelijk wat terughouden tov Jennah, want die wolfhonden zien er toch o zo gevaarlijk uit. Van ver begint hij dus al wat aanstalten te maken om te spelen met Jennah. Heel leuk dus, dat hij probeert om haar vertrouwen te winnen, maar bij Jennah is dit dus echt niet nodig. Ze is zo over-sociaal dat ik haar dan amper nog kan bedwingen. Maar ze blijft netjes staan en laat haar tanden zien enz. Maar altijd opnieuw daagt de keurmeester haar uit om te spelen. Dus ik denk 'hij probeert haar karakter te testen'. Jennah likt zijn handen en maakt aanstalten om vrolijk op hem te springen, wat ik natuurlijk niet toelaat.
Even later komt hij terug met mijn 'diploma'en zegt: "Je hebt echt een hele mooie hond die qua uiterlijk een uitmuntend verdient, maar dat karakter..." Bleek dat hij Jennah te sociaal vond! En Wolfhonden horen afstandelijk en terughoudend te zijn. Op zijn aanraden om iets te doen aan het karakter van mijn hond heb ik vriendelijk geantwoord dat ik al heel hard aan haar karakter gewerkt heb... om het te krijgen zoals het nu is! En dat dat voor mij perfect is zo! Wat verwacht hij nu... Dat ik mijn hond een paar maanden in een kelder ga opsluiten zodat ze wat terughoudender word naar vreemden toe!
Voor de rest stond ik daar met mijn mond vol tanden... Ik had Yuccah speciaal thuisgelaten gisteren, omdat ze op haar vorige show zo terughoudend was en bang om zich te laten aanraken. Daarom kreeg ik toen belovend ipv veelbelovend. Heel begrijpelijk dus, op die manier. Maar zoals gisteren! Daar zou ik van kunnen doodvallen! Als ik Yuccah had meegebracht, kreeg ze misschien veelbelovend! 'Oh, en ze heeft echt het karakter van een wolf! Prachtig! Proficiat!'
Maarja... Blij dat dat er even uit is
Ik ga Jennah dus wat 'bijvijzen' zodat ze minder laat zien hoe geweldig ze vreemde mensen vind en Yuccah krijgt een zeer intensieve showtraining, waarbij ze door alle mensen wordt aangeraakt enz... Dus normaal komt dat ook wel goed...

Groetjes,

Liesbeth