Thread: Jachtgedrag
View Single Post
Old 15-06-2004, 00:33   #8
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Peter,

Leuk je weer eens op het forum tegen te komen!

En inderdaad als je bij Peter maar een paar minuten van zijn huis bent struikel je bij wijze van spreke over de herten! Maar gelukkig luisterde ons loslopende tsjechen monster ook voldoende om er niet eens even lekker achter aan te gaan

Maar helaas kan Patrick dat zich met zijn twee reuen absoluut (nog) niet permiteren
Op de bijeenkomst in Belgie van afgelopen zaterdag heb ik die twee ietwat "patserige" pubers meegemaakt en ik zelf zou met deze heren het risico niet nemen om ze los te laten. Ze zijn super op elkaar gericht en zien geen mens meer staan als een van de twee even uit beeld is.
(Het zijn ook twee nestbroers die vanaf het begin altijd samen geweest zijn)
Ik heb Patrick dan ook geadviseerd om vooral dingen apart met ze te gaan doen en ook los van elkaar met ze op training te gaan.

En wat het werken betreft heb je volkomen gelijk! Hier in Nederland is er maar een enkeling die echt werkt met z'n CsW, maar het grootste deel is gewoon huishond.
Maar het is ook wel zo dat als je hier in nederland ergens op een werkhonden training (maakt niet uit wat) komt met een CsW, ze er bij voorbaat geen heil in zien en zeggen dat dit met een wolfhond niet kan
Dus als je hier iets met een Csw wil gaan doen, moet je eerst energie steken om de werkhonden club te overtuigen/motiveren en daarna moet je je tsjech motiveren
Maar als het iets is wat bij de hond past gaan ze er ook voor!

groetjes,
mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote