Thread
:
Water-Rescue training
View Single Post
24-06-2007, 22:23
#
8
mijke
Senior Member
Ondanks m'n wet suite had ik het vandaag toch giga koud bij de watertraining! En natuurlijk had Chezka nergens last van
Vorige week had ik Chezka voor de training al een flink stuk laten zwemmen. Daardoor was ze gelijk vanaf de eerste oefening veel geconcentreerder en veel meer geïnteresseerd in wat er van haar verwacht werd.
Ze zwom op commando netjes naar een vreemde duiker met een surfplank.
Maar ze was niet van plan om zijn dummy aan te pakken! Ze bleef wel voor hem heen en weer zwemmen (ze is gewend dat mensen haar aan haar nek vastgrijpen om ze dan naar de kant te slepen) Toen de duiker dit bleef negeren, zwom ze naar mij en sleepte mij naar de kant op de wijze zoals de gewend was.
Het wegvaren met de boot deed ze ook zonder problemen
En ook het uit de boot springen en drenkeling naar de kant brengen ging weer prima
Vandaag lag de duiker veel verder weg in het water. Het was de bedoeling dat de hond er op commando heenging, en bij de duiker de dummy met rescue can aanpakte om terug te slepen. De eigenaar/geleider moest de hond richting duiker al zwemmend volgen.
Chezka zwom eerst netjes richting duiker en draaide halverwege weer om.. Na een tweede commando (zoek en help) maakte de duiker ook een geluid. En op dat moment viel het kwartje voor de dame!
Ze ging ineens in een super versnelling naar hem toe.
En…. Zonder problemen pakte ze zijn dummy aan en sleepte deze tot op de kant!!
Om haar de eerste keer niet met extra druk in de bek te belasten, lieten we haar alleen de rescue can slepen en volgde de duiker op eigen kracht.
Later op de dag hebben we deze oefening nog een keer herhaald en… hield de duiker de rescue can vast en sleepte Chezka hem met een dummy in haar bek helemaal naar de kant!
Vandaag kreeg ze tijdens andere oefeningen ook voor het eerst over haar reddingsvest een zwemtuig met rubberringen aan (die ringen blijven tijdens het zwemmen naast haar rug drijven) aan. Ze keek de eerste keer even verbaasd achterom, maar negeerde het verder. En moeiteloos konden drenkelingen de ringen vasthouden om naar de kant gesleept te worden!
Kortom ik was vandaag giga trots op m’n slimme tjsechje die ook zichtbaar plezier in het werken had !
Het enige GIGA minpunt van vandaag was, dat ik mijn fototoestel kwijtraakte! (vandaar ook geen foto’s van deze training) GGGRRRR
M’n enige hoop is nog dat het toestel ergens in de bagage van een andere cursist terecht is gekomen. Want mn rescue doggy heeft het niet voor mij kunnen vinden!
mijke
View Public Profile
Send a private message to mijke
Visit mijke's homepage!
Find More Posts by mijke