Hoi allen,
Een herplaatser zou voor mij denk ik geen optie zijn omdat ik persé een reu wil en ik al 2 reuen heb. Een pup is dan makkelijker te plaatsen tussen Caïne en Dugan. En mocht de hond uiteindelijk niet voldoende driften hebben, dan is dat geen probleem het is uiteindelijk toch een huishond. Zat andere activiteiten die ondernomen kunnen worden zoals rolschaatsen en fietsen samen met Dugan.
Met Caïne ben ik bezig met PH1, dit betekent PolitieHond 1. Vooral de tegenstelling die ontstaat bij africhting vind ik geweldig. Op het veld druk en bijtgraag. Thuis en tijdens het wandelen enthousiast en vriendelijk tegen iedereen. Is gek op z'n bal en zwemmen sinds een week of drie. Word helemaal dol als we in de duinen zijn. Blijft de route maar op en neer lopen.
Wat betreft werkdrift is Dugan niet erg begaaft. Maar dit geeft niet. Het is lieverd. 's- avonds al ik rustig tv zit te kijken heeft hij een ondeugend kwartiertje. Begint eerst zacht te brommen in m'n oor. Vervolgens als ik niet reageer duwt hij z'n neus tegen m'n arm. Als ik dan nog steeds niet reageer begint hij in m'n voeten te bijten en blaft. Dit blaffen klinkt meer als een hese zeehond. Dan word'ie helemaal gek.
Rolschaatsen is ook zo'n leuke bezigheid. Hij begint met blaffen zodra we buiten zijn en stopt pas als we weer thuis zijn.Vinden de buren ook heel leuk
Al met al heb ik nu twee heerlijke honden. Zoals jullie begrijpen is de hond die jullie onder mijn naam zien staan Dugan. Helaas heb ik nog geen mooie foto van Caïne omdat hij geen seconde stil kan blijven staan. Maar dat komt nog wel.
Momenteel denk ik dat ik ongeveer eind volgend jaar graag een hond erbij wil en dan waarschijnlijk een Tjsech. Dugan is dan 4 jaar en Caïne 2 jaar. Daar zit dan mooi iedere keer 2 jaar tussen de honden en ik denk dat dat een mooie periode is.
Sarine