View Single Post
Old 28-06-2007, 17:44   #15
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by sbaars View Post

Barry jij hebt een Mechel en een Tsjech, wat vind jij de grote tegenstellingen in beide rassen en de overeenkomsten?
Dan kan ik me een beter beeld vormen van wat me te wachten staat.

In het verleden ben ik altijd gewaarschuwd. Een Mechelaar is zenuwachtig, nerveus e.d. Ik vind reuze meevallen. Ze zijn gewoon erg actief en pittig en willen constant actie.

Groeten
Hoi Sarine,

De verschillen tussen Breezer (mechelaar) en Shadow(Tsjech) zijn levensgroot!

Shadow is lui, luistert als het hem uitkomt (en dat is vaker niet dan wel!), is meer op Breezer gericht dan op mij, speelt niet met hondenspeeltjes zoals een bal, is erg ge-focussed op eten.

Breezer is actief, luistert veel beter dan Shadow, gaat een bal wel 300x halen als het moet, totaal niet ge-focussed op eten maar 100% op mij (wat ook wel eens irri is zo'n een hond die je continue in de gaten houd.

Breezer is de dominante van de twee en dus de baas. Breezer is natuurlijk ook de oudste nl. 6 jaar Shadow is 4 jaar. Breezer is echter maar 64 cm schofthoogte en Shadow +/- 72cm.

Shadow luistert overigens wel erg goed als Breezer er niet bij is. Op wandelingen bijvoorbeeld, dan houd ie me goed in de gaten en loopt de hele tijd vooruit waarna hij weer terugkomt om te kijken waar ik ben. Dat is weer positief aan Shadow want Breezer die taait um soms wel eens een paar 100 meter ver af.

Shadow maakt alles kapot, Breezer heeft nog nooit iets kapot gemaakt.
Shadow kan niet alleen in huis, Breezer kan prima alleen in huis.
Breezer loopt de godsganse dag te blaffen in zijn hondenren, terwijl Shadow de rust (lui) zelve is.

Shadow is bang van luchtballonen (en meerder tsjechen hier) terwijl Breezer daar weer nix om geeft.

Breezer is een echte knuffelhond, Shadow is na 1 aaitje meestal weer pleite.

Fietsen met Breezer is alsof je in een sneltrein zit, met Shadow gaat dit op een gemoedelijk tempo.

Zoals je wel merkt, twee totale tegenpolen van elkaar. Waarschijnlijk dat het daarom ook zo goed gaat tussen beide. Beide hebben ze hun leuke en minder leuke kanten maar ik ben dolgelukkig met ze en zou ze voor geen goud willen missen.

Als je naar de clubmatch van de n.v.t.w. gaat dan kom je ons wel tegen net als een hoop andere mensen van hier. Lijkt me leuk om jou honden dan ook eens te zien in het eggie.

Groetjes,

Barry