View Single Post
Old 11-01-2013, 18:15   #20
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Yvonne van Kessel View Post
Ik ken deze dame niet en ook ken ik de stichting waar zij voor uitkomt niet. Dat geldt ook voor de financiele verantwoording van de stichting. Maar in het algemeen: stel nu dat iemand zijn tijd en energie graag wil steken in het helpen van buitenlandse honden, een stichting opricht, het geld van donateurs en het geld wat via de verkoop van honden binnenkomt netjes in een pot doet, en van die pot de opvang van de honden aldaar financiert (voeding, dierenartskosten etc.) en ook nog eens zijn best doet op locatie bewustwording onder de plaatselijke bevolking te creeeren, waardoor bijvoorbeeld jagers in Spanje hun honden niet meer gruwelijk afslachten (zie verhaal Judith van de Wiel) maar richting opvang gaan met hun hond, zodat deze een tweede kans krijgt.
Er wordt voor een buitenlandse hond inderdaad een zeker bedrag gevraagd. Als je hier de transportkosten en de dierenartskosten vanaf haalt en je investeert het resterende deel in het helpen van de honden die achterblijven en (nog) geen nieuw thuis hebben, wat is daar dan verkeerd aan? In het dierenasiel betaal je ook een bedrag voor de adoptie, dat geld gaat ook in de pot om het verblijf van de andere dieren in het asiel te kunnen bekostigen.

Tenzij jij kunt aantonen dat deze mevrouw lekker op wintersport gaat van het geld dat ze met het herplaatsen van de honden verdient vind ik het niet correct om haar dergelijke benamingen te geven. Of tenzij je van mening bent dat mensen die een druppel op de gloeiende plaat toch de moeite waard vinden om hun nek voor uit te steken geen respect verdienen voor het kleine verschil dat ze maken. De hond in kwestie zal het niet uitmaken, die geniet van zijn nieuwe kans en draait zich met volle buik nog eens lekker om in zijn mand...
Grappig om te zien dat jij toch heel anders tegen de dingen aankijkt dan ik... (het positieve van mensen zien ipv kritisch zijn..)
Dat doen honden ook... echter hebben zij niet de macht om voor zichzelf op te komen wanneer het (en dat gebeurd volgens mij best vaak) misgaat.

Dus al dat zweverige dat je hierboven loopt te verkondigen klinkt allemaal heel mooi... Echter is de werkelijkheid " te vaak" anders.

En nee ik ken deze dame ook niet... en ik zeg ook niet dat ik "weet" dat ze een slecht persoon is... Maar soms is het best eens goed om de dingen van een kritische kant te bekijken i.p.v. iemand "die je niet kent" te gaan lopen verdedigen op een openbaar forum omdat het "lijkt" alsof er iets goeds gebeurd.

Ik zie niets verkeerds...... dat zei de Duitse bevolking vroeger ook......
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 11-01-2013 at 19:22.
Azazel jest offline   Reply With Quote